środa, Styczeń 17, 2018

Czy opłaca się wymieniać olej w skrzyni biegów?

0
Czy opłaca się wymieniać olej w skrzyni biegów?

W dzisiejszych czasach zarówno początkujący, jak i doświadczeni kierowcy, bardzo często zastanawiają się, czy opłaca się wymieniać olej w skrzyniach biegu. Bardzo wielu kierowców uważa, że w autach wymienia się wyłącznie olej silnikowy i nie zdaje sobie sprawy z tego, że warto przynajmniej raz na dwa lata wymieniać również olej w skrzyni biegów. Pamiętać należy o tym, że olej w skrzyni biegów, tak naprawdę pełni identyczną funkcję, jak w przypadku oleju w silnikach, dlatego też nie można o nim zapominać.

Wymiana oleju w skrzyniach manualnych

Kierowcy, którzy korzystają z skrzyń manualnych również muszą liczyć się z koniecznością systematycznej wymiany oleju. Oczywiście manualna skrzynia biegów charakteryzuje się zdecydowanie lepszą odpornością na wszelkie zaniedbania, zwłaszcza jak porówna ją się z konkurencyjną automatyczną skrzynią biegów. Kierowcy, którzy chcą maksymalnie wydłużyć żywotność skrzyni biegów, muszą regularnie wymieniać w niej olej. Wewnątrz skrzyni biegów znajdują się bardzo mocne magnesy, których głównym zadaniem jest wyłapywanie wszelkich opiłków metalu. Magnes ten najczęściej umieszczany jest w zaworze upustowym. Podczas wymiany oleju należy pamiętać o tym, aby zawsze pozbywać się nagromadzonych opiłków. W przypadku manualnych skrzyni biegów opłaca się stosować przede wszystkim olej przekładniowy, który możemy podzielić zarówno ze względu klasyfikacji lepkościowej, jak i również ze względu na klasyfikację jakościową. Warto inwestować w olej, który oznaczony jest jako GL-4oraz GL-5. Produkt tego typu w swojej cenie oraz w swojej klasie nie ma sobie równych.

Wymiana oleju w skrzyniach automatycznych

Naprawa automatycznych skrzyni biegów, jak powszechnie wiadomo wiążę się z bardzo dużymi wydatkami, dlatego też w tym przypadku warto regularnie wymieniać olej w skrzyniach biegu, dzięki czemu unikniemy bardzo dużych wydatków. O wymianie starego oleju na nowy, muszą pamiętać przede wszystkim właściciele wiekowych aut. Im nowsze skrzynie biegów, tym wymagają lepszych jakościowo olejów.

Dobry olej motocyklowy kupisz w sklepie: https://gmoto.pl/do-silnikow-4-suwowych,1274/

Na co należy zwrócić uwagę przy wymianie akumulatorów przed zimą?

0
Na co należy zwrócić uwagę przy wymianie akumulatorów przed zimą?

Osoby, które obawiają się, że ich samochód nie odpali podczas mroźnej zimy, powinny jak najszybciej wymienić stary akumulator na nowy. Pamiętać należy również i o tym, że wymianę akumulatora możemy przeprowadzić samodzielnie bez pomocy profesjonalnego mechanika. Z niniejszego artykułu dowiedzą się Państwo nie tylko jak wymienić akumulator, ale również o czym należy pamiętać, aby nie popełnić podstawowych błędów.

Najpopularniejsze rodzaje akumulatorów

W Polsce zdecydowanie największą popularnością cieszą się akumulatory kwasowo-ołowiowe, które zbudowane są z specjalnych ołowianych ogniw galwanicznych, czyli nowoczesnych elektrod zanurzonych w całości w elektrolicie. Akumulatory tego typu mają praktycznie zastosowanie we wszelkiego typu pojazdach. Największą zaletą akumulatorów kwasowo-ołowiowych jest bardzo niska cena oraz jakość, która zaspokoi oczekiwania niezbyt wymagających kierowców. W naszym kraju coraz większą popularnością cieszą się również akumulatory AGM, które są bardzo podobne do baterii żelowych. Akumulatory AGM zamiast żelu korzystają z specjalnych włókien szklanych nasączonych elektrolitem. Akumulatory tego typu posiadają bardzo niewielkie rozmiary i charakteryzują się doskonałą odpornością na uszkodzenia.

Temperatura otoczenia

Wymieniając akumulatory musimy pamiętać przede wszystkim o temperaturze otoczenia, która ma olbrzymi wpływ na pracę akumulatorów każdego typu. Przy dodatnich temperaturach sprawność naszego akumulatora zawsze w 100% będzie zaspokajać potrzeby silnika. Problemy oczywiście zaczynają się pojawiać przy bardzo dużym mrozie. Szacuje się, że baterie mogą stracić nawet połowę swojej sprawności, a co najgorsze potrzeby silnika są dwukrotnie większe.

O czym należy pamiętać

Przy wymianie akumulatora należy bardzo dokładnie zapoznać się z etykietami, na których dokładnie opisano masę oznaczeń, które w mniejszym lub większym stopniu wpływają na pracę akumulatora. Jeżeli dokładnie zapoznamy się z informacjami na etykiecie, to bez żadnego problemu wybierzemy optymalny akumulator do naszego samochodu. Pamiętać należy głównie o tym, aby odpowiednio odczytać napięcie akumulatora, które podawane jest powszechnie w woltach. W dzisiejszych czasach najczęściej stosuje się napięcie 12 V.

Natomiast jeśli planujesz wymienić akumulator w motorze (https://gmoto.pl/akumulatory-12v,15/) musisz pamiętać o kilku istotnych kwestiach, o których napiszemy w kolejnym artykule.

Kiedy może pomóc wyciągarka samochodowa?

0

Choć temat wyciągarek samochodowych może być obcy kierowcom miejskim, warto dowiedzieć się czegoś na temat tego pomocnego sprzętu. Dalekie eskapady, podróże drogami górskim i przemierzanie mało uczęszczanych terenów – wystarczy niewiele, by utknąć w środku lasu, gdzie na pomoc trzeba czekać długie godziny. Gdy wyciągarka będzie pod ręką, sytuację można szybko opanować.

Zaślepianie zaworu EGR. Czy warto?

0

Jak działa system recyrkulacji spalin w samochodzie i co wiąże się z ewentualnym zaślepieniem zaworu EGR? Według wielu to układ, który w dużym stopniu podcina skrzydła silnikowi spalinowemu. Ale czy tylko w mocy i osiągach tkwi sekret zaworu EGR? Czy jego zaślepienie ma faktycznie sens? Sprawdźmy…

Samochód w leasingu. Na jakie zniżki możesz liczyć?

0

Jeżeli zastanawiasz się nad kupnem auta w leasingu, z pewnością ciekawi cię, co dokładnie można odliczyć od VATu. Na jakie zniżki oraz względy podatkowe możemy liczyć po zakupie samochodu w leasingu?

Samochód do celów prywatnych i firmowych.

Jeżeli samochód leasingowy będzie wykorzystywany do celów firmowych, ale także i prywatnych to przysługuje nam 50% zniżka VAT od wszystkich opłat dotyczących leasingu. W tej kategorii znajdują się więc: pierwsza wpłata, opłaty manipulacyjne, raty leasingu, koszty serwisowe, koszty paliwa, koszty części oraz koszty ubezpieczenia, pod warunkiem że jest ono wliczone w raty leasingowe.

Następne 50% VAT to koszty uzyskania przychodu, które mają wpływ na zmniejszenie dochodu podlegającego opodatkowaniu. Leasing finansowy posiada limit, który można wrzucić w koszty i wynosi on 20000 € dla jednego auta. Zasada ta dotyczy zarówno samochodów kupionych za gotówkę, jak i w kredycie. Leasing operacyjny natomiast nie wiąże się z żadnym limitem kwoty jaką możemy wrzucić w koszty.

Samochód wyłącznie dla firmy. 

Samochód wykorzystywany jedynie do celów firmowych pozwala na atrakcyjne odliczenie VATu. Możemy odliczyć 100% wszelkich opłat leasingowych, serwisowania, kupna części czy paliwa. W leasingu finansowym maksymalna kwota, którą możemy wrzucić w koszty to 20000 €, a nadwyżka nie jest już kosztem uzyskania przychodu.

Samochód ciężarowy ( także osobowy z homologacją ciężarową).

Samochód ciężarowy w formie leasingu to 100% odliczenia VAT od wszystkich opłat leasingowych, kosztów serwisowania, kosztów zakupu części oraz kosztów paliwa. W koszty wrzucamy kwoty netto. Leasing finansowy nie posiada żadnych limitów kwot, jakie możemy wrzucić w koszty. Możliwa jest także jednorazowa amortyzacja auta.

Nie zapomnij.

Warto pamiętać, że użytkując samochód osobowy na podstawie leasingu operacyjnego jako przedsiębiorca nie wprowadzasz go do ewidencji środków trwałych. Nie masz także możliwości amortyzowania go w czasie. To firma leasingowa dokonuje amortyzacji, ponieważ to ona jest właścicielem pojazdu przez okres trwania leasingu. Jako przedsiębiorca możesz włączyć w koszty uzyskania przychodów opłaty leasingowe oraz raty. Koszty dotyczące użytkowania samochodu osobowego są rozliczane bezpośrednio w kosztach. koszty te dotyczą zakupu paliwa, kosztów napraw, kosztów myjni, i tak dalej.

Bądź na bieżąco.

Zasady odliczania podatku VAT oraz zasady określające, co możemy wrzucać w koszty i na jakich zasadach, dość często się zmieniają, dlatego warto je śledzić na bieżąco, by wciąż mieć rękę na pulsie. Może się okazać, że w przyszłości, gdy będziemy planować leasing samochodowy, obowiązujące jeszcze niedawno zasady uległy już zmianie.

Jak prawidłowo dobrać śruby?

0

Zapraszamy do skorzystania z poniższych porad, dzięki którym dowiesz się w jaki sposób najlepiej dobrać łączniki śrubowe w zależności od wymagań określonego mocowania. Być może dla niektórych osób wydaje się to oczywiste – śruba, dwa lub więcej elementów i wystarczy to teraz połączyć. Nic bardziej mylnego. Tylko pozornie każda śruba wydaje nam się być jednakowa. Lepiej bardzo uważać, by nie uzyskać efektów odwrotnych do zamierzonych.

Na samym początku warto zwrócić uwagę na to, czy na dane połączenie będą miały wpływ duże siły statyczne i dynamiczne. Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to niezbędne jest podanie w specyfikacji oprócz średnicy i długości również materiału, z jakiego musi być wykonana śruba. Zastanówmy się w tym miejscu, co mogłoby się wydarzyć, gdyby zastosować materiał ST4 do przykręcenia panewek silnika samochodowego. Z pewnością daleko nie dojechalibyśmy takim autem. Mocowanie szybko rozpadnie się, a dodatkowo będziemy musieli włożyć wiele pieniędzy w naprawę. Do takiego rozwiązania niezbędna okazuje się stal maszynowa, ponieważ charakteryzuje się ogromną wytrzymałością. Gwint natomiast musi być drobnozwojowy, wzmacniający łącze. Pamiętajmy o zabezpieczeniu – bardzo istotnym elemencie mocowania, które zapobiegnie przed odkręcaniem się nakrętki lub śruby w czasie pracy silnika. Można to zrobić na różne sposoby, np. stworzyć otwór w łbie i zamocować specjalnym drutem, użyć specjalnych podkładek, które po przykręceniu śruby kluczem dynamometrycznym odkształcają się, uniemożliwiając jej obrót.

Kolejna metoda to użycie stożkowatego zakończenia łba, które klinuje połączenie. Jest to z pewnością najlepszy i sprawdzony sposób stosowany w wielu silnikach. Dzięki niemu samochód będzie działał sprawnie i uniknie wielu awarii. W przypadku tego rozwiązania musimy zwrócić szczególną uwagę na wytrzymałość, a nie na odporność na korozję, ponieważ elementy umieszczone są w oleju silnikowym zapobiegającym korozji. Ważne jest, by jednak dobrać śruby pokryte cynkiem, gdy zajmujemy się konstrukcją pracującą na zewnątrz. Inne łączniki będą używane w przemyśle spożywczym, a jeszcze inne w wytwórni kwasu siarkowego, natomiast w szczególnie agresywnych środowiskach warto dobrać łączniki z materiałów nierdzewnych. Każdy element należy dobierać w zależności od środowiska chemicznego.

Zwracajmy uwagę przy zakupie śrub na to, czy posiadają one certyfikat jakości. Dowiemy się z niego wielu przydatnych informacji jak choćby parametrów łącznika czy producenta.

Artykuł dostarczył sklep Akcesoria.cnc.info.pl oferujący wysokiej jakości falowniki – https://www.akcesoria.cnc.info.pl/85-automatyka/falowniki

Popularność samochodów w Polsce i na świecie

0

Jeden samochód przypada na 6 mieszkańców całego świata. Po globie porusza się obecnie ponad 1 miliard aut. Ich liczba stale rośnie. Prognozuje się, że za jakieś 20 lat ich ilość się podwoi. Bez wątpienia auto jest dzisiaj najpopularniejszym środkiem transportu i dotyczy to każdego cywilizowanego zakątka świata.

Ramki do tablic rejestracyjnych. Pytania i odpowiedzi

0

Ramki do tablic rejestracyjnych cieszą się coraz większym zainteresowaniem kierowców. Pomimo tego, że produkt ten jest dostępny na rynku od dłuższego czasu (produkt ten jest dostępny w naszym asortymencie już niemal 25 lat), nadal można trafić na wiele pytań związanych z ramkami. Specjalnie dla Was zebraliśmy je w jednym miejscu, razem z odpowiedziami!

Profesjonalna montażownica to podstawa

0

Serwisy ogumienia na terenie kraju co roku mają co robić. Każdy kierowca zmienia opony w swoim aucie dwa razy w roku, by zapewnić sobie bezpieczeństwo na drodze. Zakłady wulkanizacyjne mają więc ręce pełne pracy.

W każdym serwisie opon nie może zabraknąć podstawowych urządzeń i narzędzi, które pozwolą na sprawne naprawy i ekspresowe zakładanie opon na felgi. Jednym z takich urządzeń jest niewątpliwie montażownica do opon magneti marelli. Na pewno nie jeden z nas zastanawiał się kiedyś, czym właściwie jest taka montażownica. Jest to nic innego jak urządzenie, które służy do ściągania i nakładania opon samochodowych (samochodów osobowych i ciężarowych) na felgi. Takie urządzenie znacznie ułatwia pracę mechanika samochodowego i przyspiesza działanie.

Z czego składa się montażowni-ca do opon magneti marelli?

Jej budowa nie jest skomplikowana, bo i działanie jest dosyć oczywiste. Warto jednak pamiętać, że taka montażownica (https://wyposazeniemm.pl/pol_m_Wymiana-Ogumienia_Montazownica-do-opon-1096.html ) powinna być wykonana z materiałów najwyższej jakości, by służyła na długo bez większych usterek. Każda montażownica powinna charakteryzować się odpowiednimi parametrami, by być narzędziem uniwersalnym i dostosowanym do praktycznie każdego samochodu.

Wśród tych parametrów należy wymienić między innymi takie jak:

  • zakres uchwytu od wewnętrznej i zewnętrznej strony obręczy;
  • maksymalną średnicę koła, w zaawansowanych urządzeniach to aż 1200 mm;
  • ciśnienie robocze, które określa się w okolicach 10 barów;
  • stopień zautomatyzowania: ręczny, ręczno-automatyczny i pełny automat;
  • ilość biegów: profesjonalne montażownice dobrej jakości, takie jak montażownica do opon magneti marelli, posiadają dwie prędkości obrotowe stołu.

Ponadto niektóre montażownice wyposażone są w akcesoria ułatwiające zakładanie i zdejmowanie opony z felgi. Są to dwa ramiona, tzw. Help i Press Arm oraz inflator. Ramię pomocnicze Help zawsze montuje się po lewej stronie urządzenia, posiada ono talerz do podtrzymywania opon od samego dołu, a także profilowany trójstopniowy klocek spełniający funkcję dociskacza. Zarówno wysokość klocka, jak i talerza reguluje się pneumatycznie. Z kolei ramię pomocnicze Press Arm montowane jest po prawej stronie montażownicy, także posiada talerz, a dodatkową jego częścią jest rolka obrotowa, która pomaga w dociskaniu opony i jednoczesnym obracaniu stołu. Tutaj też występuje regulacja pneumatyczna.

Kolejny pomocnik, czyli inflator służy do pompowania kół na montażownicy. To bardzo przydatne urządzenie, ponieważ często występuje sytuacja, w której nie da się napompować, ponieważ powietrze uchodzi między felgą a stopką opony. Wtedy na ratunek przychodzi inflator, który świetnie radzi sobie z taką sytuacją, który doprowadza do uszczelnienia między oponą a felgą i pozwala na spokojne napompowanie koła. Dzięki temu praca idzie szybko i sprawnie. Wiadomo przecież, że wymiana źle napompowanej opony jest bardzo trudna i nieefektywna, a i samochód nie pojedzie bezpiecznie na oponie, w której brakuje powietrza. Takie akcesoria znajdziemy w każdym profesjonalnym zakładzie samochodowym czy w serwisie ogumienia.

Zadbaj o pasek klinowy w aucie! Poznaj jego elementy budowy

0

Pasek klinowy jest umieszczany na kole pasowym, które ma specjalny rowek. Koła pasowe powinny być dopasowane do paska w taki sposób, ażeby podczas pracy móc uniknąć jego spadania. Jeśli chodzi o przekrój pasa klinowego, jest to trapez. Poznaj razem z nami budowę paska klinowego – https://www.ebmia.pl/pasy-klinowe-kola-pasowe-c-196_479_480.html

Budowa i charakterystyka paska klinowego

W budowie paska klinowego mamy do czynienia z trzema warstwami. Pierwsza – to warstwa nośna, druga – podatna. Trzecia – osnowa. Warstwa numer jeden jest złożona z linek, zrobionych z poliestru, stali, aramidu albo kevlaru. W drugiej warstwie to mieszanka kauczuku oraz gumy. W trzeciej z kolei, osnowie, zastosowanie znajdują materiały odporne na oleje oraz oddziaływanie różnego typu czynników środowiskowych i odpowiedzialnych za zwiększenie poziomu tarcia. Dodatkowym zabezpieczeniem paska jest taśma z tkaniny, którą na początek trzeba poddać procesowi wulkanizacji.

Prawidłowe umieszczenie paska – ważne informacje

Zużycie pasa klinowego ma samoistny charakter, wynika z pracy w normalnych warunkach. Pewne nieprawidłowości przekładają się na fakt, że czasem może się nagle zerwać lub też będzie stanowił przeszkodę dla prawidłowego działania. Jeśli między paskiem a kołem pasowym luz będzie za duży, obciążenie będzie oddziaływało na koło pasowe. To z kolei przy nadmiernym naprężeniu prowadzi do wzmożonego ryzyka zerwania, również uszkodzenia łożysk w pomocniczych układach.

Cechy połączenia pasa klinowego i kola pasowego

Przekładana w formie koła pasowego i pasa klinowego ma różnego typu mocne strony. Decydują one o zasadności wykorzystywania tej właśnie konstrukcji. Przede wszystkim, chodzi tutaj o wytrzymałość oraz naprawdę niezawodny charakter działania. Sprawna praca pasa klinowego jest możliwa nawet, gdy mamy do czynienia z bardzo dużymi obciążeniami. Pasy, które są dobrze zamocowane, raczej nie odmówią nagle posłuszeństwa. Warto zatem mieć na uwadze, żeby ich stan techniczny poddawać regularnej kontroli. I co najważniejsze, sięgać tylko po pasy pochodzące od renomowanych marek.

Artykuł powstał przy współpracy ze sklepem EBMiA.pl – oferujący wysokiej jakości paski zębate pod adresem: https://www.ebmia.pl/mechanika-pasy-zebate-kola-akcesoria-c-196_50.html

Zobacz też