sobota, Listopad 18, 2017

Jak prawidłowo dobrać śruby?

0

Zapraszamy do skorzystania z poniższych porad, dzięki którym dowiesz się w jaki sposób najlepiej dobrać łączniki śrubowe w zależności od wymagań określonego mocowania. Być może dla niektórych osób wydaje się to oczywiste – śruba, dwa lub więcej elementów i wystarczy to teraz połączyć. Nic bardziej mylnego. Tylko pozornie każda śruba wydaje nam się być jednakowa. Lepiej bardzo uważać, by nie uzyskać efektów odwrotnych do zamierzonych.

Na samym początku warto zwrócić uwagę na to, czy na dane połączenie będą miały wpływ duże siły statyczne i dynamiczne. Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to niezbędne jest podanie w specyfikacji oprócz średnicy i długości również materiału, z jakiego musi być wykonana śruba. Zastanówmy się w tym miejscu, co mogłoby się wydarzyć, gdyby zastosować materiał ST4 do przykręcenia panewek silnika samochodowego. Z pewnością daleko nie dojechalibyśmy takim autem. Mocowanie szybko rozpadnie się, a dodatkowo będziemy musieli włożyć wiele pieniędzy w naprawę. Do takiego rozwiązania niezbędna okazuje się stal maszynowa, ponieważ charakteryzuje się ogromną wytrzymałością. Gwint natomiast musi być drobnozwojowy, wzmacniający łącze. Pamiętajmy o zabezpieczeniu – bardzo istotnym elemencie mocowania, które zapobiegnie przed odkręcaniem się nakrętki lub śruby w czasie pracy silnika. Można to zrobić na różne sposoby, np. stworzyć otwór w łbie i zamocować specjalnym drutem, użyć specjalnych podkładek, które po przykręceniu śruby kluczem dynamometrycznym odkształcają się, uniemożliwiając jej obrót.

Kolejna metoda to użycie stożkowatego zakończenia łba, które klinuje połączenie. Jest to z pewnością najlepszy i sprawdzony sposób stosowany w wielu silnikach. Dzięki niemu samochód będzie działał sprawnie i uniknie wielu awarii. W przypadku tego rozwiązania musimy zwrócić szczególną uwagę na wytrzymałość, a nie na odporność na korozję, ponieważ elementy umieszczone są w oleju silnikowym zapobiegającym korozji. Ważne jest, by jednak dobrać śruby pokryte cynkiem, gdy zajmujemy się konstrukcją pracującą na zewnątrz. Inne łączniki będą używane w przemyśle spożywczym, a jeszcze inne w wytwórni kwasu siarkowego, natomiast w szczególnie agresywnych środowiskach warto dobrać łączniki z materiałów nierdzewnych. Każdy element należy dobierać w zależności od środowiska chemicznego.

Zwracajmy uwagę przy zakupie śrub na to, czy posiadają one certyfikat jakości. Dowiemy się z niego wielu przydatnych informacji jak choćby parametrów łącznika czy producenta.

Artykuł dostarczył sklep Akcesoria.cnc.info.pl oferujący wysokiej jakości falowniki – https://www.akcesoria.cnc.info.pl/85-automatyka/falowniki

Popularność samochodów w Polsce i na świecie

0

Jeden samochód przypada na 6 mieszkańców całego świata. Po globie porusza się obecnie ponad 1 miliard aut. Ich liczba stale rośnie. Prognozuje się, że za jakieś 20 lat ich ilość się podwoi. Bez wątpienia auto jest dzisiaj najpopularniejszym środkiem transportu i dotyczy to każdego cywilizowanego zakątka świata.

Ramki do tablic rejestracyjnych. Pytania i odpowiedzi

0

Ramki do tablic rejestracyjnych cieszą się coraz większym zainteresowaniem kierowców. Pomimo tego, że produkt ten jest dostępny na rynku od dłuższego czasu (produkt ten jest dostępny w naszym asortymencie już niemal 25 lat), nadal można trafić na wiele pytań związanych z ramkami. Specjalnie dla Was zebraliśmy je w jednym miejscu, razem z odpowiedziami!

Profesjonalna montażownica to podstawa

0

Serwisy ogumienia na terenie kraju co roku mają co robić. Każdy kierowca zmienia opony w swoim aucie dwa razy w roku, by zapewnić sobie bezpieczeństwo na drodze. Zakłady wulkanizacyjne mają więc ręce pełne pracy.

W każdym serwisie opon nie może zabraknąć podstawowych urządzeń i narzędzi, które pozwolą na sprawne naprawy i ekspresowe zakładanie opon na felgi. Jednym z takich urządzeń jest niewątpliwie montażownica do opon magneti marelli. Na pewno nie jeden z nas zastanawiał się kiedyś, czym właściwie jest taka montażownica. Jest to nic innego jak urządzenie, które służy do ściągania i nakładania opon samochodowych (samochodów osobowych i ciężarowych) na felgi. Takie urządzenie znacznie ułatwia pracę mechanika samochodowego i przyspiesza działanie.

Z czego składa się montażowni-ca do opon magneti marelli?

Jej budowa nie jest skomplikowana, bo i działanie jest dosyć oczywiste. Warto jednak pamiętać, że taka montażownica (https://wyposazeniemm.pl/pol_m_Wymiana-Ogumienia_Montazownica-do-opon-1096.html ) powinna być wykonana z materiałów najwyższej jakości, by służyła na długo bez większych usterek. Każda montażownica powinna charakteryzować się odpowiednimi parametrami, by być narzędziem uniwersalnym i dostosowanym do praktycznie każdego samochodu.

Wśród tych parametrów należy wymienić między innymi takie jak:

  • zakres uchwytu od wewnętrznej i zewnętrznej strony obręczy;
  • maksymalną średnicę koła, w zaawansowanych urządzeniach to aż 1200 mm;
  • ciśnienie robocze, które określa się w okolicach 10 barów;
  • stopień zautomatyzowania: ręczny, ręczno-automatyczny i pełny automat;
  • ilość biegów: profesjonalne montażownice dobrej jakości, takie jak montażownica do opon magneti marelli, posiadają dwie prędkości obrotowe stołu.

Ponadto niektóre montażownice wyposażone są w akcesoria ułatwiające zakładanie i zdejmowanie opony z felgi. Są to dwa ramiona, tzw. Help i Press Arm oraz inflator. Ramię pomocnicze Help zawsze montuje się po lewej stronie urządzenia, posiada ono talerz do podtrzymywania opon od samego dołu, a także profilowany trójstopniowy klocek spełniający funkcję dociskacza. Zarówno wysokość klocka, jak i talerza reguluje się pneumatycznie. Z kolei ramię pomocnicze Press Arm montowane jest po prawej stronie montażownicy, także posiada talerz, a dodatkową jego częścią jest rolka obrotowa, która pomaga w dociskaniu opony i jednoczesnym obracaniu stołu. Tutaj też występuje regulacja pneumatyczna.

Kolejny pomocnik, czyli inflator służy do pompowania kół na montażownicy. To bardzo przydatne urządzenie, ponieważ często występuje sytuacja, w której nie da się napompować, ponieważ powietrze uchodzi między felgą a stopką opony. Wtedy na ratunek przychodzi inflator, który świetnie radzi sobie z taką sytuacją, który doprowadza do uszczelnienia między oponą a felgą i pozwala na spokojne napompowanie koła. Dzięki temu praca idzie szybko i sprawnie. Wiadomo przecież, że wymiana źle napompowanej opony jest bardzo trudna i nieefektywna, a i samochód nie pojedzie bezpiecznie na oponie, w której brakuje powietrza. Takie akcesoria znajdziemy w każdym profesjonalnym zakładzie samochodowym czy w serwisie ogumienia.

Zadbaj o pasek klinowy w aucie! Poznaj jego elementy budowy

0

Pasek klinowy jest umieszczany na kole pasowym, które ma specjalny rowek. Koła pasowe powinny być dopasowane do paska w taki sposób, ażeby podczas pracy móc uniknąć jego spadania. Jeśli chodzi o przekrój pasa klinowego, jest to trapez. Poznaj razem z nami budowę paska klinowego – https://www.ebmia.pl/pasy-klinowe-kola-pasowe-c-196_479_480.html

Budowa i charakterystyka paska klinowego

W budowie paska klinowego mamy do czynienia z trzema warstwami. Pierwsza – to warstwa nośna, druga – podatna. Trzecia – osnowa. Warstwa numer jeden jest złożona z linek, zrobionych z poliestru, stali, aramidu albo kevlaru. W drugiej warstwie to mieszanka kauczuku oraz gumy. W trzeciej z kolei, osnowie, zastosowanie znajdują materiały odporne na oleje oraz oddziaływanie różnego typu czynników środowiskowych i odpowiedzialnych za zwiększenie poziomu tarcia. Dodatkowym zabezpieczeniem paska jest taśma z tkaniny, którą na początek trzeba poddać procesowi wulkanizacji.

Prawidłowe umieszczenie paska – ważne informacje

Zużycie pasa klinowego ma samoistny charakter, wynika z pracy w normalnych warunkach. Pewne nieprawidłowości przekładają się na fakt, że czasem może się nagle zerwać lub też będzie stanowił przeszkodę dla prawidłowego działania. Jeśli między paskiem a kołem pasowym luz będzie za duży, obciążenie będzie oddziaływało na koło pasowe. To z kolei przy nadmiernym naprężeniu prowadzi do wzmożonego ryzyka zerwania, również uszkodzenia łożysk w pomocniczych układach.

Cechy połączenia pasa klinowego i kola pasowego

Przekładana w formie koła pasowego i pasa klinowego ma różnego typu mocne strony. Decydują one o zasadności wykorzystywania tej właśnie konstrukcji. Przede wszystkim, chodzi tutaj o wytrzymałość oraz naprawdę niezawodny charakter działania. Sprawna praca pasa klinowego jest możliwa nawet, gdy mamy do czynienia z bardzo dużymi obciążeniami. Pasy, które są dobrze zamocowane, raczej nie odmówią nagle posłuszeństwa. Warto zatem mieć na uwadze, żeby ich stan techniczny poddawać regularnej kontroli. I co najważniejsze, sięgać tylko po pasy pochodzące od renomowanych marek.

Artykuł powstał przy współpracy ze sklepem EBMiA.pl – oferujący wysokiej jakości paski zębate pod adresem: https://www.ebmia.pl/mechanika-pasy-zebate-kola-akcesoria-c-196_50.html

Śliska droga? Sprawdź, jak bezpiecznie hamować!

0

Coraz bliżej jesień, a co za tym idzie więcej deszczu, mgieł i chłodnych dni. Zmienne warunki atmosferyczne nie sprzyjają kierowcom, ponieważ sprawiają, że spada widoczność na drodze, natomiast jezdnia robi się śliska. Oba te zjawiska są niezwykle niebezpieczne i mogą wymuszać groźne manewry, np. gwałtowne hamowanie. Na mokrej lub oblodzonej drodze, takie hamowanie może mieć złe skutki. Jak zatem prawidłowo hamować na śliskiej nawierzchni?

Warto mieć zaufany serwis samochodowy

0

Samochody to najpopularniejszy środek transportu na świecie. Według badań przeprowadzonych w 2016 roku w Polsce na 1000 osób przypada około 600 samochodów. To bardzo dużo, a za tym idzie duża odpowiedzialność. Zwiększony ruch na drogach sprzyja wypadkom. Nie są one spowodowane jedynie przez nieumiejętnie prowadzących kierowców. Czasem wada samochodu, o której kierowca nie wiedział, słabo naprawiona usterka pojazdu lub naprawiona w warsztacie samochodowym na podwórzu u kogoś o szemranej opinii, jest przyczyną wypadku. A jeśli nie wypadku, to chyba każdy czuje się pewniej gdy nic w samochodzie mu nie „stuka” i przeszkadza.

Oryginalny prezent dla fanów motoryzacji

0

Kiedy ojciec jest fanem motoryzacji, to idealnym prezentem dla niego będzie przejazd sportowymi autami na profesjonalnym torze wyścigowym. Miłośnikom dobrych alkoholi warto sprezentować degustację win przy udziale sommeliera. Natomiast dla ojców lubiących adrenalinę skok ze spadochronem będzie niezapomnianym doświadczeniem. Urodziny ojca są zawsze niepowtarzalną okazją do sprezentowania mu czegoś niestandardowego. Najlepsze prezenty to zawsze te, które trafiają w jego zainteresowania i pasje.

Kalkulator kredytu samochodowego – dlaczego warto?

0

Kalkulator kredytu samochodowego jest coraz popularniejszym narzędziem online, udostępnianym klientom przez producentów samochodów oraz banki. Pozwala nam, internautom, na wprowadzenie wybranych parametrów związanych z finansowaniem, a następnie na dopasowanie i wybór odpowiedniego kredytu na auto zgodnego z naszymi oczekiwaniami i możliwościami budżetowymi.

Auto po chiptuningu

0

Większość produkowanych współcześnie aut posiada elektroniczne układy, sterujące pracą silnika. Chip pozwala sterować wieloma współczynnikami, odpowiada m.in. za ustawienie wydajności.

Zobacz też