niedziela, Luty 23, 2020

Co przed egzaminem na prawo jazdy? Badania

0

Wiele młodych osób, jeszcze przed ukończeniem 18 roku życia, decyduje się rozpocząć kurs na prawo jazdy. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż jazda samochodem sprawia wiele przyjemności oraz ułatwia codzienne życie ludzi. Jest możliwe rozpoczęcie kursu na prawo jazdy, na trzy miesiące przed 18 rokiem urodzin, jednakże do egzaminu można przystąpić dopiero po „osiemnastce”. Co należy jeszcze zrobić przed przystąpieniem do egzaminu na prawo jazdy?

Przed przystąpieniem do kursu trzeba przede wszystkim uwierzyć w siebie! Prowadzenie samochodu nie jest tajemną magią dostępną tylko dla wybranych, ale umiejętnością, której może nauczyć się dosłownie każdy, dlatego nie można się zniechęcać, nawet jeśli nie idzie nam najlepiej…

Wracając do spraw formalnych, przed przystąpieniem do kursu na prawo jazdy należy zrobić badania na prawo jazdy. Jest to komplet badań koniecznych do przeprowadzenia, aby szkoła jazdy mogła zapisać kursanta. Wśród nich można wyróżnić badania wzroku, słuchu, czynności nerek oraz testów pod względem cukrzycy oraz hipoglikemii. Te dwa ostatnie, to poważne schorzenia o których kandydat raczej powinien wiedzieć dużo wcześniej, a nie dopiero na badaniach na prawo jazdy, jednak są to schorzenia, które mogą powodować poważne zagrożenia na drodze, dlatego nie wolno takich badań bagatelizować. Osoby z cukrzycą lub hipoglikemią mogą momentalnie zasłabnąć lub zasnąć za kierownicą, co jest krótką drogą do wypadku.

Szukając miejsca, do wykonania takich badań, warto skorzystać z internetu. Szukając odpowiedniej przychodni, łatwo natknąć się na https://www.badania-kierowcow.warszawa.pl/ gdzie można znaleźć pełen pakiet usług koniecznych do wykonania przed przystąpieniem do kursu na prawo jazdy. Chcąc mieć pewność, że badania będą przeprowadzone rzetelnie, warto szukać odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów, których można znaleźć w przychodni.

Biorąc pod uwagę, że badania lekarskie przed przystąpieniem do kursu są konieczne i nie da się bez nich podjąć nauki, warto wybrać renomowaną przychodnię.

Jak wybrać buty motocyklowe? Które będą najlepsze?

0

Wygodne i dobrze dopasowane buty motocyklowe to podstawa o którą powinien dbać każdy motocyklista. Komfort, ale i profesjonalny wygląd jest bardzo cenny dla każdego motocyklisty. Dostępny wybór akcesoriów i odzieży na motor zapewnia realizację potrzeb każdego motocyklisty. Wybór obuwia jest bardzo szeroki, dostosowany do każdego stylu jazdy, gdzie brane pod uwagę są nie tylko takie czynniki, jak używany sprzęt, ale technologia, design czy funkcjonalność.

Lakier do plastiku sposobem na odnowienie zderzaków

0

Zderzaki samochodowe bardzo często są wykonane z nielakierowanego tworzywa sztucznego. To powoduje, że z czasem tracą one swój ładny wygląd i zaczynają szpecić auto. Do tego dochodzą uszkodzenia mechaniczne. Do najskuteczniejszych sposobów na ich odnowienie należy pomalowanie specjalnym lakierem do plastików, który można kupić w sklepie.

Czym kierować się przy wyborze opon letnich?

0

Wbrew pozorom dobór odpowiednich opon letnich jest równie istotny, co wybór zestawu zimowego ogumienia. Pamiętaj, że nie kupujesz tylko butów dla swojego samochodu, a gwarancję bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Jakie opony letnie wybrać? Czym się kierować?

Szelki odblaskowe – niezbędne wyposażenie każdego motocyklisty!

0

Wielu motocyklistów zastanawia się nad stosowaniem odblasków podczas jazdy. Dużym problemem jest jednak wybór odpowiedniego rozwiązania, które będzie zapewniać zarówno dobrą widoczność, jak i wygodę. Jedną z opcji są na pewno szelki odblaskowe – dlaczego warto je wybrać?

Czy jakość ma wpływ na działanie wałów napędowych?

0

Oczywiście, że tak! Właśnie dlatego poświęciliśmy kolejny artykuł tematyce układu napędowego, który wbrew pozorom jest bardzo ważny dla wszystkich kierowców, którzy na co dzień przemierzają setki, a nawet tysiące kilometrów różnymi trasami. Zatem warto by było dowiedzieć się więcej o konieczności przeglądu wałów, ich regeneracji oraz wymianie na nowe części.

Częstotliwość przeglądów

Generalnie może to zależeć od wielu czynników zewnętrznych, aczkolwiek najczęściej wymienianymi są: ilość przemierzonych kilometrów oraz rodzaj dróg, po jakich przez większość czasu poruszał się pojazd. Obie zmienne oddziałują na pracę wałów napędowych w dużym stopniu, co wpływa także na ich jakość i ogólną kondycję. Po pierwsze wszystkie samochody o długodystansowym zasięgu powinny podlegać przeglądom technicznym więcej niż raz w roku, ze względu na zużycie powierzchni wału i jego nadwyrężenie. Podobnie jego stan pogarsza się podczas jazdy po nierównych i pagórkowatych terenach, gdzie zawieszenie pojazdu, a co za tym idzie również układ napędowy, ulegają licznymi zniekształceniom i zniszczeniom.

Zatem chcielibyśmy przedstawić krótkie wskazówki dla właścicieli pojazdów:

  • Dostawczych, ciężarowych i autobusów prowadzonych po normalnych drogach szosowych – serwisowanie co 10 000km lub 2 razy w roku
  • Dostawczych, ciężarowych i szynowych prowadzonych w warunkach mieszanych – serwisowanie co 5 000km lub po około 200 godzinach jazdy
  • Dostawczych, ciężarowych, szynowych, autobusy oraz maszyny budowlane w warunkach miejskich – serwisowanie co 2 500km lub po około 100 godzinach jazdy.

Wszystkie te zalecenia jak wspomnieliśmy wcześniej mogą się zmieniać w zależności od czynników zewnętrznych, a także warto kierować się wskazaniami producenta wałów napędowych.

Regeneracja wału

Oto czynność niezbędna dla utrzymania jego prawidłowej kondycji przez cały czas użytkowania, a możesz o to zadbać głównie dzięki regularnym przeglądom układu napędowego. Wówczas istnieje możliwość szybkiego wykrycia usterki, której naprawa jest mniej kosztowna niż późniejsza renowacja lub wymiana całej części. Dobrze jest zapobiegać poważniejszym awariom z prostej przyczyny, a mianowicie Twój pojazd będzie w tym czasie unieruchomiony i niezdolny do jeżdżenia.

Regeneracja polega między innymi na dokładnym oczyszczeniu części i naprawie jej poszczególnych elementów, by całość mechanizmu mogła swobodnie ze sobą współgrać. Co więcej, proces ten obejmuje również wyważanie wału za pośrednictwem nowoczesnej maszyny, gdzie jest on obracany z różną prędkością dla ustabilizowania całej konstrukcji. Dodatkowo profesjonalny warsztat samochodowy powinien zapewnić Ci kompleksową obsługę poprzez smarowanie krzyżaków specjalistycznym preparatem, dzięki któremu wał może obracać się bez żadnych problemów i uszkodzeń.

Wymiana części

Może nastąpić podczas regeneracji, gdy zużyciu ulegną mniejsze elementy układu napędowego. Wówczas ich wymiana i koszt nie powinny przekraczać standardowego cennika mechanika. Natomiast cała sytuacja wygląda nieco inaczej, gdy mamy do czynienia z wymianą całego wału napędowego. Wówczas dobrze jest zakupić i zaopatrzyć się w nową nieużywaną część, a najlepiej gdyby pochodziło prosto od producenta. Wystarczy trochę poszukać, a z pewnością znajdziesz taki warsztat, gdzie zapewnione zostaną wszelkie standardy jakości, co w późniejszym czasie zauważysz również podczas jazdy swoim samochodem.

Ile kosztuje ubezpieczenie samochodu elektrycznego?

0

Samochody przyszłości, czyli auta elektryczne, cieszą się coraz większą popularnością wśród kierowców. Czy w zamian za krzewienie bezpieczeństwa i ekologii, ich właściciele kupią tańszą polisę?

Dla potencjalnych nabywców samochodu elektrycznego mamy dobre i złe wiadomości. Ubezpieczenie OC może ich kosztować mniej niż w przypadku auta napędzanego tradycyjnym paliwem. Niestety, im droższy model, tym trudniej będzie znaleźć dla niego polisę autocasco…

Jak wylicza się cenę ubezpieczenia auta elektrycznego?

Podczas wyliczania składki OC, pada standardowe pytanie o pojemność silnika w ubezpieczanym pojeździe. A co w przypadku, gdy takiej informacji nie możemy podać? To żaden problem. Cenę ubezpieczenia pojazdu elektrycznego oblicza się na podstawie mocy silnika. Pozostałe kryteria podczas kalkulacji składki pozostają bez zmian, tzn. towarzystwo uwzględnia między innymi: wiek kierowcy, jego doświadczenie w prowadzeniu pojazdu, wypracowane zniżki oraz miejsce zamieszkania.

OC na auto elektryczne – ile kosztuje?

W przypadku OC, firmy ubezpieczeniowe biorą pod uwagę ryzyko wystąpienia kolizji lub wypadku. Ponieważ nie wzrasta ono z powodu napędu elektrycznego auta, cena OC będzie liczona w taki sam sposób, w jaki wycenia się składkę dla samochodu napędzanego tradycyjnym paliwem.

Koszt polisy może być nawet niższy, ponieważ pojazdy elektryczne to zazwyczaj auta nowoczesne i bezpieczne, a więc rzadziej dochodzi do kolizji i wypadków z ich udziałem.

Przykładowo:

  • 40-letni mężczyzna z Lublina (kierowca posiada 60% zniżek w OC) zapłaci za najtańsze ubezpieczenie Nissana Leaf z 2012 roku 457 złotych;
  • jego rówieśnik z Ostrołęki kupi polisę OC na Teslę z 2016 r. (model S60, 320 kM, 235 kW) za 424 zł.

Dla porównania – na OC Volkswagena Passata również z 2012 roku (diesel, poj. 1,6) trzeba wydać w najtańszym towarzystwie 489 złotych.

Gdzie kupisz OC auta elektrycznego?

Jeżeli należysz do osób które cenią swój czas, skorzystaj z dobrodziejstw Internetu. Polisę OC kupisz zarówno na stronie wybranego towarzystwa, jak również internetowej porównywarki (sprawdź ile kosztuje ubezpieczenie samochodu oc na www.ubezpieczeniaonline.pl). Ponieważ auta elektryczne należą jeszcze do mniejszości, może się zdarzyć, że modelu Twojego samochodu będzie brakować w internetowej bazie pojazdów. W takim przypadku konieczny będzie telefoniczny kontakt z doradcą klienta.

Szukasz autocasco na auto elektryczne? Musisz uzbroić się w cierpliwość…

Ubezpieczenie auta elektrycznego w ramach autocasco nie jest już takie proste. Przede wszystkim, po polisę autocasco najprawdopodobniej będziesz musiał udać się do agenta wybranego towarzystwa. Wyjątek stanowią starsze, tańsze modele.

Na przykład wspomniany Nissan Leaft z 2012 roku. Sprawdziliśmy ubezpieczenie oc na www.ubezpieczeniaonline.pl i okazuje się, że taki samochód można ubezpieczyć w ramach AC za niecałe 2000 złotych (oferta Link4 dla przykładowego kierowcy z Lublina – najtańszy pakiet OC, AC, ASS za 1981,78 złotych), jednak w wersji nieco uboższej, to znaczy z naprawą na zamiennikach, udziałem własnym 500 zł i amortyzacją części 50%.

Na polisę autocasco ze zniesionym udziałem własnym i amortyzacją części trzeba wydać więcej, bo 3029 złotych.

A co z ubezpieczeniem droższych i nowszych modeli samochodów elektrycznych? Na przykład Tesli? Niestety, niektóre towarzystwa całkowicie wycofują się z oferty ich ubezpieczenia. Inne, z uwagi na bardzo dużą wartość pojazdu i bogate wyposażenie, a co za tym idzie – bardzo kosztowną likwidację szkody, windują cenę AC do kilku tysięcy złotych.

Porównanie ofert autocasco wymaga odwiedzin w kilku biurach agentów, a ostateczną cenę polisy można poznać niekiedy dopiero po inspekcji auta. Gdzie najlepiej kupić AC na najdroższy model Tesli? Po polisę warto udać się do największych na polskim rynku towarzystw, przede wszystkim PZU, Allianz i Generali, ponieważ mają one największe doświadczenie w ochronie takich pojazdów.

Dodatkowy element wyposażenia przyczepy

0

Przyczepy samochodowe posiadają cztery specjalne podpory, których zadaniem jest zapewnienie stabilizacji podczas jazdy i postoju. Jednak warto zaopatrzyć się także w dodatkowy stabilizator, jakim jest koło podporowe.

Jak odczytywać etykiety na oponach?

0

Specjalne etykiety na oponach to wymóg Unii Europejskiej od listopada 2012 roku. Dzięki nim można zorientować się, w uproszczony sposób, jakie cechy posiada dana opona.

Wygląd etykiety

Pod pojęciem etykiety rozumie się kolorowe naklejki na oponach. Najczęściej są to kolory biały, czarny oraz niebieski. Obowiązek ich umieszczania na oponie ma producent lub też sprzedawca. Etykietka nie ma narzuconego odgórnie wyglądu, bardziej chodzi tu o informacje na niej zawarte. Na bieżniku opony, a więc na jej czole, są naklejane dane obrazkowo ukazujące jakie testy przechodziła dana opona i jak wypadła w badaniach przeprowadzanych przez koncern, tak by możliwe było porównanie danych z konkurencyjnymi firmami. Skrót DOT znajduje się na boku opony. Cyfry i litery tego symbolu oznaczają gdzie była wyprodukowana opona i jaka jest data produkcji opony.

Informacje na etykiecie

Etykiety opon zawierają następujące informacje:

  1. Opory toczenia (inaczej klasa energetyczności) – ta informacja dotyczy tego w jaki sposób toczenie opony wpływa na zużycie paliwa przez pojazd. Stosuje się tu skalę literową od A do G, gdzie A to najlepszy wynik, oznaczający również najbardziej ekologiczną jazdę.
  2. Przyczepność na mokrej drodze – dotyczy czynności hamowania, a więc pomiaru drogi, którą pokona samochód od chwili wciśnięcia pedału hamulca do całkowitego zatrzymania się. W tym przypadku skala ocen to A – F. Ciekawostką jest to, że w Europie istnieje bardzo mało opon, które posiadają podwójne A w obu wymienionych cechach.
  3. Emisja hałasu na zewnątrz – którą opisuje się głośnikiem z ilością fal w skali od 1 do 3, gdzie 1 to najlepszy wynik. Ponadto ważna jest tu liczba, która wskazuje na decybele. Większość kierowców uważa jednak, że ten parametr nie należy do najistotniejszych i w oponie jest o wiele więcej ważniejszych cech niż emisja hałasu.

Jakie opony koniecznie muszą posiadać etykiety?

Etykiety na oponach są konieczne dla samochodów osobowych, a także dostawczych, vanów, SuVów oraz samochodów terenowych. Wymaga się ich również w samochodach ciężarowych i autobusach. Nie są konieczne w ogumieniu typu M/D, które jest wykorzystywane na najtrudniejszych warunkach drogowych, w wojsku, na rajdach czy przy przeprawach. Etykiety na oponach są również stosowane w Stanach Zjednoczonych, Japonii czy Korei Południowej.

Naczelną sprawą decydującą o wprowadzeniu etykiet było wskazanie takich cech opon, których nie da się zmierzyć za pomocą standaryzowanych testów oraz jednoznacznie ich wyrazić. Dzięki etykietom konsument, użytkownik samochodu, dostaje wyniki oraz może świadomie wybrać określone parametry opon, które są najbardziej mu odpowiadające. Głównym celem wprowadzenia etykiet było zachęcenie kupujących do wyboru opon energooszczędnych, tak by jak najbardziej zminimalizować emisję spalin. Jest to w ostatnim czasie jeden z ważniejszych problemów z jakimi boryka się Unia Europejska.

Etykiety na oponach zawierają informacje o trzech czynnikach. Tymczasem nabywając nowe opony warto zwracać uwagę na kilka równie istotnych cech. Przede wszystkim należy sprawdzić czy opona jest wytrzymała oraz odporna na zużycie. Po drugie jaka jest jej przyczepność na suchej nawierzchni. Po trzecie jaka jest jej trakcja na różnych rodzajach nawierzchni, a także w różnych warunkach atmosferycznych. W tym także zimowych. Osoba zaopatrująca się w opony powinna zdawać sobie sprawę ze wszystkich cech klasyfikujących dobrą oponę.

Jak wybrać dobrą kurtkę motocyklową? 3 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę

0

Dopiero zaczynasz swoją przygodę z motocyklami? W takim przypadku warto zaopatrzyć się w odpowiednią kurtkę motocyklową. Dla początkującej osoby znalezienie odpowiedniego modelu może być jednak dość trudne. Podpowiadamy, na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę.

Zobacz też