czwartek, Wrzesień 19, 2019

Dodatkowy element wyposażenia przyczepy

0

Przyczepy samochodowe posiadają cztery specjalne podpory, których zadaniem jest zapewnienie stabilizacji podczas jazdy i postoju. Jednak warto zaopatrzyć się także w dodatkowy stabilizator, jakim jest koło podporowe.

Jak odczytywać etykiety na oponach?

0

Specjalne etykiety na oponach to wymóg Unii Europejskiej od listopada 2012 roku. Dzięki nim można zorientować się, w uproszczony sposób, jakie cechy posiada dana opona.

Wygląd etykiety

Pod pojęciem etykiety rozumie się kolorowe naklejki na oponach. Najczęściej są to kolory biały, czarny oraz niebieski. Obowiązek ich umieszczania na oponie ma producent lub też sprzedawca. Etykietka nie ma narzuconego odgórnie wyglądu, bardziej chodzi tu o informacje na niej zawarte. Na bieżniku opony, a więc na jej czole, są naklejane dane obrazkowo ukazujące jakie testy przechodziła dana opona i jak wypadła w badaniach przeprowadzanych przez koncern, tak by możliwe było porównanie danych z konkurencyjnymi firmami. Skrót DOT znajduje się na boku opony. Cyfry i litery tego symbolu oznaczają gdzie była wyprodukowana opona i jaka jest data produkcji opony.

Informacje na etykiecie

Etykiety opon zawierają następujące informacje:

  1. Opory toczenia (inaczej klasa energetyczności) – ta informacja dotyczy tego w jaki sposób toczenie opony wpływa na zużycie paliwa przez pojazd. Stosuje się tu skalę literową od A do G, gdzie A to najlepszy wynik, oznaczający również najbardziej ekologiczną jazdę.
  2. Przyczepność na mokrej drodze – dotyczy czynności hamowania, a więc pomiaru drogi, którą pokona samochód od chwili wciśnięcia pedału hamulca do całkowitego zatrzymania się. W tym przypadku skala ocen to A – F. Ciekawostką jest to, że w Europie istnieje bardzo mało opon, które posiadają podwójne A w obu wymienionych cechach.
  3. Emisja hałasu na zewnątrz – którą opisuje się głośnikiem z ilością fal w skali od 1 do 3, gdzie 1 to najlepszy wynik. Ponadto ważna jest tu liczba, która wskazuje na decybele. Większość kierowców uważa jednak, że ten parametr nie należy do najistotniejszych i w oponie jest o wiele więcej ważniejszych cech niż emisja hałasu.

Jakie opony koniecznie muszą posiadać etykiety?

Etykiety na oponach są konieczne dla samochodów osobowych, a także dostawczych, vanów, SuVów oraz samochodów terenowych. Wymaga się ich również w samochodach ciężarowych i autobusach. Nie są konieczne w ogumieniu typu M/D, które jest wykorzystywane na najtrudniejszych warunkach drogowych, w wojsku, na rajdach czy przy przeprawach. Etykiety na oponach są również stosowane w Stanach Zjednoczonych, Japonii czy Korei Południowej.

Naczelną sprawą decydującą o wprowadzeniu etykiet było wskazanie takich cech opon, których nie da się zmierzyć za pomocą standaryzowanych testów oraz jednoznacznie ich wyrazić. Dzięki etykietom konsument, użytkownik samochodu, dostaje wyniki oraz może świadomie wybrać określone parametry opon, które są najbardziej mu odpowiadające. Głównym celem wprowadzenia etykiet było zachęcenie kupujących do wyboru opon energooszczędnych, tak by jak najbardziej zminimalizować emisję spalin. Jest to w ostatnim czasie jeden z ważniejszych problemów z jakimi boryka się Unia Europejska.

Etykiety na oponach zawierają informacje o trzech czynnikach. Tymczasem nabywając nowe opony warto zwracać uwagę na kilka równie istotnych cech. Przede wszystkim należy sprawdzić czy opona jest wytrzymała oraz odporna na zużycie. Po drugie jaka jest jej przyczepność na suchej nawierzchni. Po trzecie jaka jest jej trakcja na różnych rodzajach nawierzchni, a także w różnych warunkach atmosferycznych. W tym także zimowych. Osoba zaopatrująca się w opony powinna zdawać sobie sprawę ze wszystkich cech klasyfikujących dobrą oponę.

Jak wybrać dobrą kurtkę motocyklową? 3 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę

0

Dopiero zaczynasz swoją przygodę z motocyklami? W takim przypadku warto zaopatrzyć się w odpowiednią kurtkę motocyklową. Dla początkującej osoby znalezienie odpowiedniego modelu może być jednak dość trudne. Podpowiadamy, na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę.

Używane jak nowe – kupujemy auto z drugiej ręki z gwarancją

0

Jednym z największych minusów zakupuj samochodu używanego jest brak dokładnej wiedzy na temat jego stanu technicznego. Możemy jednak zakupić auto bez ryzyka – wystarczy, że znajdziemy odpowiedni model w salonie dealerskim.

Czy opłaca się wymieniać olej w skrzyni biegów?

0
Czy opłaca się wymieniać olej w skrzyni biegów?

W dzisiejszych czasach zarówno początkujący, jak i doświadczeni kierowcy, bardzo często zastanawiają się, czy opłaca się wymieniać olej w skrzyniach biegu. Bardzo wielu kierowców uważa, że w autach wymienia się wyłącznie olej silnikowy i nie zdaje sobie sprawy z tego, że warto przynajmniej raz na dwa lata wymieniać również olej w skrzyni biegów. Pamiętać należy o tym, że olej w skrzyni biegów, tak naprawdę pełni identyczną funkcję, jak w przypadku oleju w silnikach, dlatego też nie można o nim zapominać.

Wymiana oleju w skrzyniach manualnych

Kierowcy, którzy korzystają z skrzyń manualnych również muszą liczyć się z koniecznością systematycznej wymiany oleju. Oczywiście manualna skrzynia biegów charakteryzuje się zdecydowanie lepszą odpornością na wszelkie zaniedbania, zwłaszcza jak porówna ją się z konkurencyjną automatyczną skrzynią biegów. Kierowcy, którzy chcą maksymalnie wydłużyć żywotność skrzyni biegów, muszą regularnie wymieniać w niej olej. Wewnątrz skrzyni biegów znajdują się bardzo mocne magnesy, których głównym zadaniem jest wyłapywanie wszelkich opiłków metalu. Magnes ten najczęściej umieszczany jest w zaworze upustowym. Podczas wymiany oleju należy pamiętać o tym, aby zawsze pozbywać się nagromadzonych opiłków. W przypadku manualnych skrzyni biegów opłaca się stosować przede wszystkim olej przekładniowy, który możemy podzielić zarówno ze względu klasyfikacji lepkościowej, jak i również ze względu na klasyfikację jakościową. Warto inwestować w olej, który oznaczony jest jako GL-4oraz GL-5. Produkt tego typu w swojej cenie oraz w swojej klasie nie ma sobie równych.

Wymiana oleju w skrzyniach automatycznych

Naprawa automatycznych skrzyni biegów, jak powszechnie wiadomo wiążę się z bardzo dużymi wydatkami, dlatego też w tym przypadku warto regularnie wymieniać olej w skrzyniach biegu, dzięki czemu unikniemy bardzo dużych wydatków. O wymianie starego oleju na nowy, muszą pamiętać przede wszystkim właściciele wiekowych aut. Im nowsze skrzynie biegów, tym wymagają lepszych jakościowo olejów.

Dobry olej motocyklowy kupisz w sklepie: https://gmoto.pl/do-silnikow-4-suwowych,1274/

Na co należy zwrócić uwagę przy wymianie akumulatorów przed zimą?

0
Na co należy zwrócić uwagę przy wymianie akumulatorów przed zimą?

Osoby, które obawiają się, że ich samochód nie odpali podczas mroźnej zimy, powinny jak najszybciej wymienić stary akumulator na nowy. Pamiętać należy również i o tym, że wymianę akumulatora możemy przeprowadzić samodzielnie bez pomocy profesjonalnego mechanika. Z niniejszego artykułu dowiedzą się Państwo nie tylko jak wymienić akumulator, ale również o czym należy pamiętać, aby nie popełnić podstawowych błędów.

Najpopularniejsze rodzaje akumulatorów

W Polsce zdecydowanie największą popularnością cieszą się akumulatory kwasowo-ołowiowe, które zbudowane są z specjalnych ołowianych ogniw galwanicznych, czyli nowoczesnych elektrod zanurzonych w całości w elektrolicie. Akumulatory tego typu mają praktycznie zastosowanie we wszelkiego typu pojazdach. Największą zaletą akumulatorów kwasowo-ołowiowych jest bardzo niska cena oraz jakość, która zaspokoi oczekiwania niezbyt wymagających kierowców. W naszym kraju coraz większą popularnością cieszą się również akumulatory AGM, które są bardzo podobne do baterii żelowych. Akumulatory AGM zamiast żelu korzystają z specjalnych włókien szklanych nasączonych elektrolitem. Akumulatory tego typu posiadają bardzo niewielkie rozmiary i charakteryzują się doskonałą odpornością na uszkodzenia.

Temperatura otoczenia

Wymieniając akumulatory musimy pamiętać przede wszystkim o temperaturze otoczenia, która ma olbrzymi wpływ na pracę akumulatorów każdego typu. Przy dodatnich temperaturach sprawność naszego akumulatora zawsze w 100% będzie zaspokajać potrzeby silnika. Problemy oczywiście zaczynają się pojawiać przy bardzo dużym mrozie. Szacuje się, że baterie mogą stracić nawet połowę swojej sprawności, a co najgorsze potrzeby silnika są dwukrotnie większe.

O czym należy pamiętać

Przy wymianie akumulatora należy bardzo dokładnie zapoznać się z etykietami, na których dokładnie opisano masę oznaczeń, które w mniejszym lub większym stopniu wpływają na pracę akumulatora. Jeżeli dokładnie zapoznamy się z informacjami na etykiecie, to bez żadnego problemu wybierzemy optymalny akumulator do naszego samochodu. Pamiętać należy głównie o tym, aby odpowiednio odczytać napięcie akumulatora, które podawane jest powszechnie w woltach. W dzisiejszych czasach najczęściej stosuje się napięcie 12 V.

Natomiast jeśli planujesz wymienić akumulator w motorze (https://gmoto.pl/akumulatory-12v,15/) musisz pamiętać o kilku istotnych kwestiach, o których napiszemy w kolejnym artykule.

Kiedy może pomóc wyciągarka samochodowa?

0

Choć temat wyciągarek samochodowych może być obcy kierowcom miejskim, warto dowiedzieć się czegoś na temat tego pomocnego sprzętu. Dalekie eskapady, podróże drogami górskim i przemierzanie mało uczęszczanych terenów – wystarczy niewiele, by utknąć w środku lasu, gdzie na pomoc trzeba czekać długie godziny. Gdy wyciągarka będzie pod ręką, sytuację można szybko opanować.

Zaślepianie zaworu EGR. Czy warto?

0

Jak działa system recyrkulacji spalin w samochodzie i co wiąże się z ewentualnym zaślepieniem zaworu EGR? Według wielu to układ, który w dużym stopniu podcina skrzydła silnikowi spalinowemu. Ale czy tylko w mocy i osiągach tkwi sekret zaworu EGR? Czy jego zaślepienie ma faktycznie sens? Sprawdźmy…

Samochód w leasingu. Na jakie zniżki możesz liczyć?

0

Jeżeli zastanawiasz się nad kupnem auta w leasingu, z pewnością ciekawi cię, co dokładnie można odliczyć od VATu. Na jakie zniżki oraz względy podatkowe możemy liczyć po zakupie samochodu w leasingu?

Samochód do celów prywatnych i firmowych.

Jeżeli samochód leasingowy będzie wykorzystywany do celów firmowych, ale także i prywatnych to przysługuje nam 50% zniżka VAT od wszystkich opłat dotyczących leasingu. W tej kategorii znajdują się więc: pierwsza wpłata, opłaty manipulacyjne, raty leasingu, koszty serwisowe, koszty paliwa, koszty części oraz koszty ubezpieczenia, pod warunkiem że jest ono wliczone w raty leasingowe.

Następne 50% VAT to koszty uzyskania przychodu, które mają wpływ na zmniejszenie dochodu podlegającego opodatkowaniu. Leasing finansowy posiada limit, który można wrzucić w koszty i wynosi on 20000 € dla jednego auta. Zasada ta dotyczy zarówno samochodów kupionych za gotówkę, jak i w kredycie. Leasing operacyjny natomiast nie wiąże się z żadnym limitem kwoty jaką możemy wrzucić w koszty.

Samochód wyłącznie dla firmy. 

Samochód wykorzystywany jedynie do celów firmowych pozwala na atrakcyjne odliczenie VATu. Możemy odliczyć 100% wszelkich opłat leasingowych, serwisowania, kupna części czy paliwa. W leasingu finansowym maksymalna kwota, którą możemy wrzucić w koszty to 20000 €, a nadwyżka nie jest już kosztem uzyskania przychodu.

Samochód ciężarowy ( także osobowy z homologacją ciężarową).

Samochód ciężarowy w formie leasingu to 100% odliczenia VAT od wszystkich opłat leasingowych, kosztów serwisowania, kosztów zakupu części oraz kosztów paliwa. W koszty wrzucamy kwoty netto. Leasing finansowy nie posiada żadnych limitów kwot, jakie możemy wrzucić w koszty. Możliwa jest także jednorazowa amortyzacja auta.

Nie zapomnij.

Warto pamiętać, że użytkując samochód osobowy na podstawie leasingu operacyjnego jako przedsiębiorca nie wprowadzasz go do ewidencji środków trwałych. Nie masz także możliwości amortyzowania go w czasie. To firma leasingowa dokonuje amortyzacji, ponieważ to ona jest właścicielem pojazdu przez okres trwania leasingu. Jako przedsiębiorca możesz włączyć w koszty uzyskania przychodów opłaty leasingowe oraz raty. Koszty dotyczące użytkowania samochodu osobowego są rozliczane bezpośrednio w kosztach. koszty te dotyczą zakupu paliwa, kosztów napraw, kosztów myjni, i tak dalej.

Bądź na bieżąco.

Zasady odliczania podatku VAT oraz zasady określające, co możemy wrzucać w koszty i na jakich zasadach, dość często się zmieniają, dlatego warto je śledzić na bieżąco, by wciąż mieć rękę na pulsie. Może się okazać, że w przyszłości, gdy będziemy planować leasing samochodowy, obowiązujące jeszcze niedawno zasady uległy już zmianie.

Jak prawidłowo dobrać śruby?

0

Zapraszamy do skorzystania z poniższych porad, dzięki którym dowiesz się w jaki sposób najlepiej dobrać łączniki śrubowe w zależności od wymagań określonego mocowania. Być może dla niektórych osób wydaje się to oczywiste – śruba, dwa lub więcej elementów i wystarczy to teraz połączyć. Nic bardziej mylnego. Tylko pozornie każda śruba wydaje nam się być jednakowa. Lepiej bardzo uważać, by nie uzyskać efektów odwrotnych do zamierzonych.

Na samym początku warto zwrócić uwagę na to, czy na dane połączenie będą miały wpływ duże siły statyczne i dynamiczne. Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to niezbędne jest podanie w specyfikacji oprócz średnicy i długości również materiału, z jakiego musi być wykonana śruba. Zastanówmy się w tym miejscu, co mogłoby się wydarzyć, gdyby zastosować materiał ST4 do przykręcenia panewek silnika samochodowego. Z pewnością daleko nie dojechalibyśmy takim autem. Mocowanie szybko rozpadnie się, a dodatkowo będziemy musieli włożyć wiele pieniędzy w naprawę. Do takiego rozwiązania niezbędna okazuje się stal maszynowa, ponieważ charakteryzuje się ogromną wytrzymałością. Gwint natomiast musi być drobnozwojowy, wzmacniający łącze. Pamiętajmy o zabezpieczeniu – bardzo istotnym elemencie mocowania, które zapobiegnie przed odkręcaniem się nakrętki lub śruby w czasie pracy silnika. Można to zrobić na różne sposoby, np. stworzyć otwór w łbie i zamocować specjalnym drutem, użyć specjalnych podkładek, które po przykręceniu śruby kluczem dynamometrycznym odkształcają się, uniemożliwiając jej obrót.

Kolejna metoda to użycie stożkowatego zakończenia łba, które klinuje połączenie. Jest to z pewnością najlepszy i sprawdzony sposób stosowany w wielu silnikach. Dzięki niemu samochód będzie działał sprawnie i uniknie wielu awarii. W przypadku tego rozwiązania musimy zwrócić szczególną uwagę na wytrzymałość, a nie na odporność na korozję, ponieważ elementy umieszczone są w oleju silnikowym zapobiegającym korozji. Ważne jest, by jednak dobrać śruby pokryte cynkiem, gdy zajmujemy się konstrukcją pracującą na zewnątrz. Inne łączniki będą używane w przemyśle spożywczym, a jeszcze inne w wytwórni kwasu siarkowego, natomiast w szczególnie agresywnych środowiskach warto dobrać łączniki z materiałów nierdzewnych. Każdy element należy dobierać w zależności od środowiska chemicznego.

Zwracajmy uwagę przy zakupie śrub na to, czy posiadają one certyfikat jakości. Dowiemy się z niego wielu przydatnych informacji jak choćby parametrów łącznika czy producenta.

Artykuł dostarczył sklep Akcesoria.cnc.info.pl oferujący wysokiej jakości falowniki – https://www.akcesoria.cnc.info.pl/85-automatyka/falowniki

Zobacz też