środa, Luty 26, 2020

Dobre wyważarki to polskie wyważarki!

0

Prowadzisz warsztat samochodowy? Wiesz zatem, jak ważne jest prawidłowe wyważenie wszystkich części ruchomych: turbosprężarek, wałów napędowych i korbowych czy kół dwumasowych. Nie ryzykuj zakupu urządzeń ze źródła niewiadomego pochodzenia. Zaufaj profesjonalistom, a zyskasz nie tylko sprzęt najwyższej jakości, ale i zadowolenie i zaufanie klientów.

Własnoręczne lakierowanie auta? Sprawdź, czy warto

0

Lakierowanie samochodu czy poszczególnych jego elementów nie należy do tanich usług. Dlatego też wielu kierowców myśli wtedy o samodzielnym naprawieniu usterek. Jednak czy rzeczywiście warto zabierać się za prace we własnym zakresie?

Gdzie szukać części zamiennych do klasycznych aut?

0

Klasyczne samochody zdobywają sobie coraz większą popularność, a ich właściciele nierzadko organizują różnego rodzaju imprezy skupiające miłośników konkretnej marki lub modelu. Jedynym problemem bywa znalezienie części zamiennych do tego typu pojazdów. Gdzie ich szukać?

Wypożyczaj auto z głową!

0

Wypożyczalnie samochodów stały się niezwykle popularną usługą w naszym kraju. Coraz częściej wyruszając w podróż, delegację, czy jadąc na wakacje, decydujemy się na skorzystanie z auta z wypożyczalni, dzięki czemu zyskujemy pełną niezależność w podróżowaniu. Im więcej jednak tego typu usług, tym trudniej znaleźć godną polecenia firmę. Na co zwracać uwagę podczas wypożyczania samochodu?

W jakim aucie instalacja LPG sprawdzi się najlepiej?

0
W jakim aucie instalacja LPG sprawdzi się najlepiej?

Instalacje LPG cieszą się w naszym kraju bardzo dużym zainteresowaniem, ale należy pamiętać o tym, że nie w każdym aucie sprawdzą się jednakowo. W Polsce ceny benzyny oraz oleju napędowego cały czas idą w górę, dlatego też auta na gaz są doskonałym rozwiązaniem, aby zaoszczędzić nieco gotówki na paliwie.

Czym jest instalacja LPG?

Instalacja LPG to nic innego jak popularna instalacja gazowa, która montowana jest zwłaszcza w starszych autach. LPG stanowi mieszankę propanu oraz butanu. Gaz przechowywany pod odpowiednim ciśnieniem staje się cieczą, która wykorzystywana jest jako paliwo napędowe. LPG w temperaturze pokojowej ma postać zwykłego gazu, ale po ciśnieniem od 2,2 do 4 atm zamienia się w ciecz. Gaz pozyskiwany jest z specjalnych odwiertów gazu ziemnego.

Bezpieczeństwo

W przypadku instalacji gazowych bardzo ważną rolę odgrywa bezpieczeństwo, dlatego też osoby, które planują skorzystać z dobrodziejstwa LPG, powinny zlecić zrobienie instalacji profesjonalnej firmie. Kilka lat temu bardzo wielu kierowców odradzało montowanie LPG, ponieważ samochody z tą instalacją traciły swoją moc. LPG miało również niszczyć jednostkę napędową, co oczywiście wiązało się z bardzo dużym ryzykiem. Pamiętać należy jednak o tym, że odpowiednio dobrany model, który jest fachowo wyregulowany jest w 100% bezpieczny. Mitem jest również to, że podczas wypadku butla z gazem wybucha.

Jakie silniki najlepiej znoszą instalację gazową

W przypadku silników, jak wcześniej zostało wspomniane panuje prosta zasada – im starszy silnik, tym lepiej toleruje LPG. W nowych autach nie opłaca się w wielu przypadkach montować instalacji LPG. W dzisiejszych czasach LPG montuje się głównie w pojazdach o pojemności silnika od 1400 do 2000 cm3. Przy takiej pojemności instalacje LPG sprawdzają się najlepiej i dają kierowcy najwięcej oszczędności. Instalacja gazowa doskonale radzi sobie przede wszystkim w takich markach jak: Opel, Honda,VW-Audi oraz BMW. Pamiętać należy również i o tym, że nie każdy silnik benzynowy można wyposażyć w profesjonalną instalację gazową. Nowe silniki, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wymagają zastosowania bardzo drogich instalacji LPG.

Ręczne polerowanie samochodu wcale nie jest takie trudne

0
Ręczne polerowanie samochodu wcale nie jest takie trudne

Samochody, aby pięknie się prezentowały od czasu do czasu potrzebują naszej niewielkiej pomocy. O samochód należy dbać nie tylko pod względem mechanicznym, ale również pod względem kosmetycznym, o czym niestety zapomina bardzo wielu kierowców. W dzisiejszych czasach bardzo wiele osób uważa, że jeżeli chodzi o pielęgnacje auta, to wystarczy jedynie systematyczne mycie oraz woskowanie. Samochody wystawione są niestety na bardzo niekorzystne warunki atmosferyczne przez co po pewnym czasie po prostu tracą swój pierwotny blask. Nawet najlepszy jakościowo lakier z biegiem lat matowieje. Warto wspomnieć również i o tym, że na lakierze mogą pojawiać się również ryzy i wgniecenia, które szpecą auto. W niniejszym artykule znajdą Państwo cenne informacje, jak sprawnie polerować samochód, aby prezentował się bardzo okazale.

Polerowanie ręczne

Samochody możemy polerować ręcznie oraz mechanicznie. Ta pierwsza metoda jest bardzo łatwa i co najważniejsze niesłychanie efektowna. Za pomocą zwykłej szlifierki z specjalnymi głowicami polerskimi możemy zdziałać prawdziwe cuda. Polerowanie ręczne jest zdecydowanie mniej inwazyjne dla samochodu, dlatego też właściciele nowych aut, korzystają przeważnie z ręcznego polerowania. Ręczne polerowanie jest również zdecydowanie łatwiejsze do nauczenia i co najistotniejsze nie potrzebne będą nam żadne specjalne umiejętności oraz narzędzia.

Od czego zacząć polerowanie ręczne

Na samym początku należy dokładnie umyć cały samochód, tak aby usunąć wszystkie zgromadzone zabrudzenia. Możemy skorzystać również ze specjalnej glinki, dzięki której błyskawicznie i bardzo skutecznie oczyścimy karoserię po myciu. Glinkowanie jest bardzo skuteczne, dlatego też zabieg ten jest mile widziany. Po glinkowaniu powinnyśmy ponownie dokładnie umyć i wysuszyć nasze auto. Pracując nad lakierem, trzeba pamiętać o tym, że nawet najdrobniejsze ziarno piasku może spowodować rysę, dlatego też auto musi być w 100% czyste. Kolejnym krokiem jest skorzystanie z specjalnej pasty polerskiej oraz padów. Rodzaj pasty oraz padów powinien być zawsze dostosowany do poziomu zniszczenia lakieru. Na samym początku najrozsądniej jest korzystać z pasty, która charakteryzuje się najmniejszą ścieralnością. Warto kupić również miękkie pady, dzięki którym szybko zdobędziemy wprawę w polerowaniu.

Kiedy sprawdzi się lakier zaprawkowy?

0
Kiedy sprawdzi się lakier zaprawkowy?

Rysy na lakierze są największą zmorą kierowców, dlatego też na naszym rynku bardzo dużą popularnością cieszą się profesjonalne lakiery zaprawkowe. W dzisiejszych czasach technologia w motoryzacji poszła tak do przodu, że nawet przy bardzo dużych ubytkach w lakierze nie musimy korzystać z pomocy profesjonalnego lakiernika. Za pomocą specjalnego zestawu zaprawkowego możemy przywrócić nasze auto do pierwotnego stanu i co najważniejsze zaoszczędzić masę pieniędzy.

Powłoka lakiernicza

Lakier samochodowy zbudowany jest z trzech różnych warstw. Bezpośrednio na karoserię kładziony jest zawsze specjalny podkład, którego głównym zadaniem jest pełnienie funkcji antykorozyjnych i wiążących. Drugą warstwę stanowi lakier bazowy, czyli specjalna powłoka, która nadaje naszemu autu odpowiedni kolor. Ostatnią warstwę stanowi lakier bezbarwny, który jest zdecydowanie najgrubszy i ma za zadanie przede wszystkim chronić lakier bazowy przed uszkodzeniami mechanicznymi.

Naprawa rys

Nawet jak będziemy bardzo bezpiecznie i uważnie jeździć, to prędzej czy później przydarzyć może nam się rysa na aucie. Jeżeli nowo powstała rysa sięgać będzie wyłącznie warstwy podkładu, to bez żadnego większego problemu będziemy mogli sobie z nią sprawnie poradzić. Nowo powstały ubytek należy bardzo dokładnie oczyścić z brudu i odtłuścić. Najlepiej do tego zadania nadaje się specjalna benzyna ekstrakcyjna, którą kupimy w każdym profesjonalnym sklepie motoryzacyjnym. Za pomocą cienkiego pędzelka możemy nakładać na rysę lakier zaprawkowy. Jeżeli lakier wypływać będzie poza powierzchnię naszej rysy, to należy go szybko usunąć ściereczką. Dzięki takiemu prostemu zabiegowi rysa może być błyskawicznie zamaskowana. Jak łatwo się domyśleć zdecydowanie trudniej jest pozbyć się ubytku, który sięga blachy karoserii. W takim przypadku przed nałożeniem pierwszej warstwy lakieru należy dokładnie pozbyć się całej rdzy. Przydać może się również specjalna warstwa podkładu antykorozyjnego. Lakier zaprawkowy powinien znajdować się w garażu, każdego kierowcy.

Jak klucz do kół wybrać?

0
Jak klucz do kół wybrać?

W dzisiejszych czasach na rynku do wyboru mamy tradycyjne klucze ręczne do kół oraz klucze elektryczne i pneumatyczne, przez co wiele osób może nie wiedzieć, które warto wybrać i jakie są wady i zalety poszczególnych rozwiązań. Klucze do kół powinny być podstawowym wyposażeniem każdego samochodu, dlatego też warto poświęcić nieco swojego cennego czasu, aby wybrać naprawdę porządne i niezawodne narzędzia. Warto inwestować również w klucze z wyższej półki, ponieważ może okazać się tak, że tanim kluczem nie będziemy w stanie odkręcić mocno opornej śruby.

Klucze ręczne

Klucze ręczne do kół jak łatwo się domyśleć są obecnie najpopularniejszą wersją tych narzędzi. Oryginalne klucze, które dołączane są przez producentów, niestety mają przeciętną jakość, dlatego też warto poszukać produktów z lepszego materiału, które dadzą nam 100% pewność, że nie zawiodą nas w kryzysowych sytuacjach. Słabej jakości klucze ręczne, przy dużym oporze ślub mogą po prostu się wygiąć, albo złamać.

Klucze elektryczne

Klucze elektryczne w dzisiejszych czasach występują w trzech różnych wersjach. Pierwsza wersja to klucze akumulatorowe, druga to klucze 12V, a trzecia to popularne klucze 230V. Klucze elektryczne są w chwili obecnej najprostszą i najlepszą alternatywą dla tradycyjnych kluczy ręcznych. Wersja akumulatorowa, działa niemal na identycznej zasadzie jak klasyczne wkrętarki akumulatorowe. Wersje 12V jak łatwo się domyśleć mogą być zasilane wyłącznie z gniazda zapalniczki, albo ze standardowego akumulatora za pomocą specjalnej przejściówki. Klucze elektryczne 230V są z kolei najlepszym kompromisem pomiędzy kluczami ręcznymi, a pneumatycznymi.

Klucz pneumatyczny

Klucze pneumatyczne, charakteryzują się bardzo dużym momentem obrotowym, dzięki czemu doskonale nadają się do odkręcania nawet najbardziej opornych śrub. W dzisiejszych czasach klucze pneumatyczne wykorzystywane są powszechnie w profesjonalnych warsztatach samochodowych oraz w punktach wulkanizacyjnych. Największym minusem kluczy pneumatycznych, jest konieczność posiadania kompresora o bardzo wysokiej wydajności.

Kiedy powinno wymieniać się wycieraczki w samochodzie?

0
Kiedy powinno wymieniać się wycieraczki w samochodzie?

Każdy doświadczony kierowca bardzo dobrze wie, jak bardzo przydatne są sprawnie działające wycieraczki. Co ciekawe wycieraczki samochodowe są najrzadziej pracującymi elementami samochodu, ale również tymi elementami, które zużywają się najszybciej. Wycieraczki mają za zadanie zapewnić nam optymalną widoczność, a jak powszechnie wiadomo podczas jazdy jedną z najważniejszych kwestii jest właśnie nasze bezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo pozostałych uczestników ruchu drogowego. Z niniejszego artykułu dowiedzą się Państwo po czym poznać, że nadeszła pora, aby wymienić stare wycieraczki na nowe.

Jak często powinno wymieniać się wycieraczki samochodowe?

Guma wycieraczek jest niestety jednym z tych elementów, który bardzo szybko ulega zużyciu, dlatego też eksperci od motoryzacji zalecają, aby wymieniać wycieraczki przynajmniej raz na sześć miesięcy. Bardzo wielu kierowców zmienia automatycznie wycieraczki wraz z wymianą opon i jest to bardzo dobre rozwiązanie. Pamiętać należy również i o tym, aby dobierać optymalne wycieraczki i dobrze je zamontować inaczej mogą bardo szybko się zużyć.

Najpopularniejsze sygnały informujące nas że nadeszła pora na wymianę wycieraczek

Najprostszym sygnałem, który informuje nas, że trzeba wymienić stare wycieraczki na nowe są oczywiście smugi, które pozostają na szybie i utrudniają nam codzienną jazdę. Smugi informują nas, że wycieraczki nie radzą sobie z zbieraniem nadmiaru wody, a guma wycieraczek jest najprawdopodobniej bardzo zniszczona. Warto przed dokonaniem zakupu upewnić się, czy nasza szyba nie została w żaden sposób zatłuszczona. Jak powszechnie wiadomo efektywność wycieraczek na mocno zatłuszczonych szybach bardzo mocno spada, dlatego też może wydawać się nam, że wycieraczki działają nieprawidłowo. Charakterystycznym sygnałem zużycia wycieraczek jest również nierówna praca oraz specyficzne odgłosy. Jeżeli nasze wycieraczki wydają nieprzyjemny pisk, to mamy wyraźny sygnał, że pora zakupić nowe modele wycieraczek. Jeżeli korzystamy z metalowych stelaży, to należy sprawdzać również, czy nie pojawia się na nich rdza.

Samodzielne odgrzybianie klimatyzacji

0
Samodzielne odgrzybianie klimatyzacji

Podczas podróżowania samochodem należy zapewnić sobie nie tylko bezpieczne, ale również komfortowe warunki jazdy. W upalne dni doskonale sprawdzi się klimatyzacja, która w dzisiejszych czasach jest standardem w każdym aucie. Pamiętać należy jednak o tym, że nieodpowiednio eksploatowana klimatyzacja może okazać się bardzo dużym zagrożeniem, zwłaszcza jeżeli w grę wchodzą groźne grzyby oraz bakterie. Najbardziej uważać muszą osoby, które muszą zmagać się z alergiami.

Sygnały ostrzegawcze

W sytuacji gdy z nawiewów wentylacyjnych w kokpicie naszego samochodu wydobywa się bardzo nieprzyjemny zapach, to jest to wyraźny sygnał, że nadszedł czas na dokładny przegląd oraz profesjonalne czyszczenie klimatyzacji. Nieprzyjemny zapach jest bardzo cenną informacją, że do układu chłodzenia najprawdopodobniej przedostał się grzyb, albo inne bardzo niebezpieczne drobnoustroje. Jeżeli podczas jazdy mamy ataki kichania, albo zaczynają łzawić nam oczy, to również warto sprawdzić, czy wszystko z naszą klimatyzacją jest w porządku.

Jak odgrzybić klimatyzację

W wielu przypadkach najlepszych rozwiązaniem jest oczywiście skorzystanie z pomocy wyspecjalizowanego serwisu, który oferuje kompleksowe czyszczenie klimatyzacji. Pamiętać należy również i o tym, że o odpowiedni stan naszej klimatyzacji możemy tak naprawdę zadać sami. Wystarczy odrobina wiedzy i trochę wolnego czasu. Grzyb oraz pleśń gromadzi się najczęściej wokół najważniejszych części klimatyzacji, czyli np. wokół parownika. Profesjonalne odgrzybianie klimatyzacji powinnyśmy rozpocząć właśnie od parownika. Specjaliści zalecają, aby odgrzybianie przeprowadzać przynajmniej raz w roku. Uważać muszą przede wszystkim ci kierowcy, którzy podróżują z małymi dziećmi.

Metoda piankowa

Najprostszym i najtańszym sposobem pozbycia się grzybów z klimatyzacji jest oczywiście skorzystanie z tradycyjnej metody piankowej. Aby skorzystać z tej techniki musimy kupić specjalny preparat grzybobójczy, który dostępny jest najczęściej w bardzo wygodnym sprayu. W każdym profesjonalnym sklepie motoryzacyjnym za kilka złotych kupimy porządny preparat, dzięki któremu pozbędziemy się grzybów nawet z bardzo trudno dostępnych miejsc.

Zobacz też