Jak sprawdzić, czy nasza klimatyzacja pracuje wydajnie?

Klimatyzacja w samochodach jest bardzo przydatna i wielu kierowców nie wyobraża sobie bez niej codziennej jazdy. W upalne dni wnętrze naszego auta może rozpalić się nawet do 50-60 stopni Celsjusza. W zimę z kolei bez porządnego ogrzewania podczas jazdy dokuczać będzie nam bardzo nieprzyjemny chłód. Z niniejszego artykułu dowiedzą się Państwo jak szybko sprawdzić, czy nasza klimatyzacja działa i czy jej wydajność jest na satysfakcjonującym poziomie. Klimatyzacja samochodowa tworzy tak naprawdę układ kliku różnych urządzeń takich jak np. skraplacz, parownik, zawór rozprężny, sprężarka i specjalny osuszacz z filtrami. Każda z tych części ma do spełnienia poszczególne zadania, dlatego też warto dokładnie sprawdzić, czy poszczególne elementy naszej klimatyzacji działają efektywnie.

Najpopularniejsze usterki w klimatyzacji samochodowej

Najpopularniejszą usterką jest oczywiście nieszczelność układu klimatyzacji, przez co nasza klimatyzacja bardzo mocno traci na wydajności. Usterki spowodowane są najczęściej uszkodzeniem skraplacza. Jeżeli ubytek skraplacza jest bardzo duży, to niestety będziemy musieli jak najszybciej wymienić go na nowy. Częstą przyczyną nieszczelności są również skorodowane przewody gumowe, czy też rurki aluminiowe.

Zatkany układ klimatyzacji i uszkodzony wentylator

Kierowcy bardzo często mają również duże problemy z zatkanym układem klimatyzacji. Usterki tego typu są winą niewymienianego przez bardzo wiele lat osuszacza. Bardzo często zdarza się tak, że granulat, który znajduje się z filtrze lub samym osuszaczu, po prostu wylatuje, przez co zatyka cały układ klimatyzacji. Dość częstym problemem jest również uszkodzony wentylator skraplacza. Awaria tego podzespołu powoduje, że nasza klimatyzacja działać będzie w warunkach podwyższonego ciśnienia, co w dłuższej perspektywie prowadzi oczywiście do całkowitego zatarcia kompresora.

Pozostałe awarie

Aby poprawić wydajność klimatyzacji warto sprawdzić również, czy nie mamy uszkodzonej sprężarki, która niestety ma skłonności do awarii. Zatarcie sprężarki bardzo często spowodowane jest pracą bez oleju, który krąży w całym układzie wraz z czynnikiem chłodniczym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here