Serwisy ogumienia na terenie kraju co roku mają co robić. Każdy kierowca zmienia opony w swoim aucie dwa razy w roku, by zapewnić sobie bezpieczeństwo na drodze. Zakłady wulkanizacyjne mają więc ręce pełne pracy.

W każdym serwisie opon nie może zabraknąć podstawowych urządzeń i narzędzi, które pozwolą na sprawne naprawy i ekspresowe zakładanie opon na felgi. Jednym z takich urządzeń jest niewątpliwie montażownica do opon magneti marelli. Na pewno nie jeden z nas zastanawiał się kiedyś, czym właściwie jest taka montażownica. Jest to nic innego jak urządzenie, które służy do ściągania i nakładania opon samochodowych (samochodów osobowych i ciężarowych) na felgi. Takie urządzenie znacznie ułatwia pracę mechanika samochodowego i przyspiesza działanie.

Z czego składa się montażowni-ca do opon magneti marelli?

Jej budowa nie jest skomplikowana, bo i działanie jest dosyć oczywiste. Warto jednak pamiętać, że taka montażownica (https://wyposazeniemm.pl/pol_m_Wymiana-Ogumienia_Montazownica-do-opon-1096.html ) powinna być wykonana z materiałów najwyższej jakości, by służyła na długo bez większych usterek. Każda montażownica powinna charakteryzować się odpowiednimi parametrami, by być narzędziem uniwersalnym i dostosowanym do praktycznie każdego samochodu.

Wśród tych parametrów należy wymienić między innymi takie jak:

  • zakres uchwytu od wewnętrznej i zewnętrznej strony obręczy;
  • maksymalną średnicę koła, w zaawansowanych urządzeniach to aż 1200 mm;
  • ciśnienie robocze, które określa się w okolicach 10 barów;
  • stopień zautomatyzowania: ręczny, ręczno-automatyczny i pełny automat;
  • ilość biegów: profesjonalne montażownice dobrej jakości, takie jak montażownica do opon magneti marelli, posiadają dwie prędkości obrotowe stołu.

Ponadto niektóre montażownice wyposażone są w akcesoria ułatwiające zakładanie i zdejmowanie opony z felgi. Są to dwa ramiona, tzw. Help i Press Arm oraz inflator. Ramię pomocnicze Help zawsze montuje się po lewej stronie urządzenia, posiada ono talerz do podtrzymywania opon od samego dołu, a także profilowany trójstopniowy klocek spełniający funkcję dociskacza. Zarówno wysokość klocka, jak i talerza reguluje się pneumatycznie. Z kolei ramię pomocnicze Press Arm montowane jest po prawej stronie montażownicy, także posiada talerz, a dodatkową jego częścią jest rolka obrotowa, która pomaga w dociskaniu opony i jednoczesnym obracaniu stołu. Tutaj też występuje regulacja pneumatyczna.

Kolejny pomocnik, czyli inflator służy do pompowania kół na montażownicy. To bardzo przydatne urządzenie, ponieważ często występuje sytuacja, w której nie da się napompować, ponieważ powietrze uchodzi między felgą a stopką opony. Wtedy na ratunek przychodzi inflator, który świetnie radzi sobie z taką sytuacją, który doprowadza do uszczelnienia między oponą a felgą i pozwala na spokojne napompowanie koła. Dzięki temu praca idzie szybko i sprawnie. Wiadomo przecież, że wymiana źle napompowanej opony jest bardzo trudna i nieefektywna, a i samochód nie pojedzie bezpiecznie na oponie, w której brakuje powietrza. Takie akcesoria znajdziemy w każdym profesjonalnym zakładzie samochodowym czy w serwisie ogumienia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here