Wymiana klocków hamulcowych

Samochód ostatnio jakoś dziwnie się zachowuje. Do kabiny kierowcy dochodzą charakterystyczne piski i dudnienie. Na hamulcu czuć wyraźne drgania, które nasilają się podczas przyspieszania. Czy to już czas, by dokonać serwisu układu hamulcowego? Choć te symptomy mogą dotyczyć wielu usterek w pojazdach osobowych, to z wielkim prawdopodobieństwem „odzywają się” właśnie zużyte hamulce. Co jaki czas trzeba wykonywać wymiany klocków i tarcz hamulcowych? Jak wygląda proces serwisowania układu hamulcowego? Nad tymi kwestiami pochylamy się w niniejszym artykule.

Tarcze hamulcowe i klocki – co się szybciej zużywa?

W pojazdach, w których w sposób prawidłowy zamontowano poszczególne komponenty układu hamulcowego, szybszej eksploatacji będą podlegać klocki. Posiadają one warstwę ścierną, która podlega systematycznemu zmniejszaniu swojej grubości. Po naciśnięciu pedału hamulca klocek „przykleja się” do tarczy, prowadząc do wyhamowania pojazdu. Nie oznacza to jednak, że wymiana klocków hamulcowych będzie oznaczać, że z tarcza jest zawsze w perfekcyjnej kondycji. W niektórych przypadkach, np. w wyniku nieprawidłowego montażu tarcz, może dojść nawet do ich pęknięcia. Warto zatem, podczas zamiany klocków na nowe, każdorazowo sprawdzić stan tarcz hamulcowych na obu osiach pojazdu.

Jak przebiega wymiana klocków hamulcowych?

Rosnące ceny usług warsztatów samochodowych sprawiają, że wiele osób postanawia „ubrudzić dłonie” i samodzielnie zabrać się do wymiany klocków hamulcowych. Jeśli ktoś ma dużą wprawę i doświadczenie, z pewnością poradzi sobie w takiej sytuacji bez większych problemów. Jeśli nie jesteśmy pewni swoich umiejętności, a znajomość budowy i działania układu hamulcowego jest w naszym przypadku słaba, to zdecydowanie lepiej oddać samochód w ręce ekspertów. Mechanik w warsztacie dokona sprawdzenia, czy okładzina klocka hamulcowego nie jest zbyt mocno starta. Dokonuje on pomiaru, wykorzystując zwykle nowoczesne czujniki elektroniczne. Jeśli grubość jest niższa niż 1,5 milimetra, to znak, że należy część wymienić na nową. Wymiana klocków wymaga podniesienia samochodu, demontażu koła, odkręceniu śrub i zdjęcia zacisku. Następnie specjalista dokonuje demontażu tłoczka i czyszczenia całego obszaru. Później wykonuje się szereg innych czynności, które kończą się zamontowaniem nowych klocków i dokręceniu koła.

Klocki hamulcowe – producent. Jakiego wybrać?

Jednym z dylematów jest decyzja związana z wyborem klocków hamulcowych. Niekiedy mechanicy będą się nas pytać, z jakich komponentów chcielibyśmy skorzystać. Do wyboru mamy produkty zagraniczne oraz polskie klocki hamulcowe, a jeśli potrzeba, to także polskie tarcze hamulcowe. Zdecydowanie warto rozważyć korzystanie z polskich produktów. Dziś rynek części motoryzacyjnych w Polsce stale się rozwija, wobec czego komponenty układów hamulcowych są pewne i bezpieczne w eksploatacji. Jedną z wiodących marek jest Breck. Tarcze hamulcowe producenta krajowego należą do jednym z najlepszych w regionie. Podobnie jest w przypadku klocków – zakład specjalizuje się w ich produkcji. Jeśli cenimy sobie pewność i bezpieczeństwo, korzystajmy z produktów polskiej motoryzacji.

Sprawdź ofertę klocków i tarcz hamulcowych Breck na stronie sklepu producenta: https://sklep.breck.pl/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here