Osoby, które chcą skorzystać z dodatków do diesla, powinny zwracać szczególną uwagę, czy dany punk zawiera stosowny certyfikat jakości. Jeżeli chodzi o silniki wysokoprężne, to kluczem do bezproblemowej jazdy jest oczywiście jakość paliwa.
Dodatki dla każdego użytkownika
Najpopularniejszym w naszym kraju dodatkiem do paliwa jest oczywiście Depresator, którego głównym zadaniem jest zwiększanie temperatury wytwarzania parafiny. Jeżeli temperatura spadnie poniżej poziomu 0 stopni C, a w naszym zbiorniku zabraknie zimowego paliwa, to w momencie próby rozruchu nasz pojazd może napotkać duży problem. Dodatek ten warto stosować przy każdym tankowaniu zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym.
Bezpośredni wtrysk paliwa
Jeżeli posiadamy bezpośredni wtrysk paliwa, to powinnyśmy korzystać wyłącznie z depresatora. Omijać należy wszelkie inne dodatki, których głównym zadaniem jest czyszczenie układu. Właściciele starszych samochodów mogą pokusić się o zastosowanie specjalnych dodatków, które mogą automatycznie czyścić układ paliwowy. Stosowanie takich preparatów raz na jakiś czas, jest bardzo dobrym i rozsądnym rozwiązaniem. Nie można oczywiście przesadzać ponieważ zamiast sobie pomóc, to tak naprawdę tylko sobie zaszkodzimy. Dzięki takim preparatom nie tylko nasz układ paliwowy, ale również układ wtryskowy zostanie profesjonalnie wyczyszczony z wszystkich zanieczyszczeń. Nie można zapominać również o systematycznym spuszczaniu wody z filtra paliwowego oraz oczywiście o jego wymianie.
Bardzo stare silniki
Największej opieki wymagają oczywiście wiekowe silniki. Kierowcy, którzy posiadają bardzo stare jednostki wysokoprężne, muszą pamiętać o tym, że paliwo, które sprzedawane jest obecnie na stacjach paliwowych źle wpływa na układ paliwowy. Stare jednostki nie przepadają przede wszystkim za niskimi zawartościami siarki, która jak powszechnie wiadomo ma bardzo duże właściwości smarne. Właściciele wiekowych silników powinni stosować specjalne dodatki, które zawierają bardzo duże ilości siarki. Dzięki takim preparatom uchronimy się przed bardzo kosztownymi i kłopotliwymi naprawami.