Ręczne polerowanie lakieru samochodowego

Obecnie najczęściej stosuje się emalie akrylowe do malowania samochodu. Powłoka ta jest wysokiej jakości, odporna na działanie czynników zewnętrznych i charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie.

Jak polerować lakier samochodowy?

Pierwszą i najważniejszą zasadą jest nałożenie emalii na przygotowaną powierzchnię w trzech warstwach. Pierwsza warstwa pełni rolę podkładu należy ją nakładać szczególnie ostrożnie. Druga warstwa jest główną i jest nakładana najgęściej. Ostatnia warstwa ma utrwalić odcień. Należy uważać, aby farba nie kapała, ponieważ usunięcie zacieków będzie dość trudne. Wymaga to pozostawienia każdej warstwy do wyschnięcia przez co najmniej 5-10 minut.

Emalia akrylowa na samochodzie nie wymaga lakierowania, co odróżnia ją od tradycyjnych lakierów samochodowych, a jednocześnie dopuszcza się stosowanie lakieru w celu nadania głębi koloru i zwiększenia trwałości powłoki. Lakier nakłada się dopiero po pokryciu auta emalią i dokładnym wysuszeniu. Przed nałożeniem lakieru przeszlifuj powierzchnię roboczą papierem ściernym.

Polerowanie samochodu pomaga pozbyć się wszelkiego rodzaju wad w procesie aplikacji. Polerowanie stosuje się co najmniej 24 godziny po pomalowaniu pojazdu. Pozwoli to na maksymalne wyschnięcie i utwardzenie farby.

Proces polerowania należy rozpocząć od użycia papieru ściernego o stopniu ścierności P2000. Niektórzy rzemieślnicy używają P1500, ale taki papier w niewprawnych rękach może prowadzić do ocierania ostrych krawędzi. Użycie papieru ściernego jest niezbędne do pozbycia się zjawiska, zwanego też „efektem skórki pomarańczy”. Czasami ten efekt pojawia się z powodu gęsto rozcieńczonej farby. Przed użyciem papieru ściernego należy namoczyć go w wodzie, aby zmiękczyć ścierniwo, aż papier zacznie się zwijać.

Konieczne jest polerowanie powierzchni roboczej ruchem okrężnym; Palce trzymające papier należy trzymać pod kątem 90 stopni do kierunku jazdy. Powierzchnia robocza musi być regularnie nawilżana. Powierzchnia powinna być lakierowana, aż stanie się matowa i gładka w dotyku.

Po odpowiednim wypolerowaniu lakieru papierem ściernym oczyść powierzchnię samochodu z kurzu. Na tym etapie do pracy potrzebna jest pasta polerująca taka jak Zvizzer One Polish. Test z wykorzystaniem m.in tego produktu znajdziesz na https://detailingobsessed.pl/produkty/gbhl/reczne-polerowanie-czy-ma-to-sens-test-zvizzer-one-polish.html

Następnie weź zwilżoną wodą tarczę polerską, wyciśnij ją, nałóż pastę i rozpocznij polerowanie. Nie naciskaj. Powierzchnię należy polerować równomiernie, zwracając szczególną uwagę na ostre krawędzie. Po zakończeniu zabiegu czyścimy resztki pasty i przystępujemy do kolejnego etapu.

Podczas polerowania należy zacząć od niskich obrotów maszyny, aby nie rozpryskiwać pasty. W ostrych narożnikach trzeba uważać, ponieważ można nie tylko zetrzeć farbę, ale także uszkodzić powierzchnie. Ponadto należy zachować szczególną ostrożność podczas polerowania metalu w pobliżu części plastikowych (wypraski, uszczelki itp.). Jeśli je zahaczysz (szybki obrót rozgrzanego koła z pastą ścierną prowadzi do stopienia górnej warstwy plastiku), mogą pozostać ślady, które będą bardzo trudne do usunięcia, a nawet niemożliwe.

W drugim etapie używamy pasty drobnoziarnistej. W rzeczywistości ten etap przebiega podobnie jak pierwsze polerowanie. Różnice polegają jedynie na ilości użytego środka, gdzie ścierniwo ma drobniejszą strukturę tarczy polerskiej. Ten etap pozwala wyrównać błędy popełnione w poprzednim procesie. Pod koniec tego etapu na powierzchni samochodu powinien pojawić się połysk.

W przypadku delikatnej pasty polerskiej zadbaj o to, aby powierzchnia była odpowiednio czysta i nawilżona. Procedura jest prosta – nakładamy lakier na kółko i zabieramy się do pracy. Do procedury nie należy podchodzić ze szczególną gorliwością. Aby uniknąć śladów polerowania, co jakiś czas lekko podnieś maszynę. Zastosowanie tej pasty nadaje lakierowi głębokiego połysku i zwiększa jego właściwości ochronne.

Ostatni etap jest konieczny gdy na powierzchni samochodu pozostają okrągłe ślady, co jest szczególnie widoczne na ciemnych powierzchniach. W takiej sytuacji będziesz potrzebować specjalnej procedury mycia, aby usunąć wymienione powyżej ślady. Może to być kolejna pasta, którą nakłada się na powierzchnię i wciera suchą szmatką. Ponadto istnieje aspekt, o którym wiele osób zapomina, ale prowadzi to do smutnych konsekwencji. Dotyczy to zwłaszcza polerowania dachu i maski. Polerkę należy trzymać obiema rękami. W tym czasie wielu zapomina o przewodzie zasilającym, który ślizga się po drzwiach lub błotnikach i je rysuje. Aby tego uniknąć, musisz wcześniej zarzucić sznurek przez ramię lub poprosić kogoś, aby go przytrzymał. Warto też zauważyć, że przynajmniej pierwsze polerowanie, należy wykonać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here