Obecnie najczęściej stosuje się emalie akrylowe do malowania samochodu. Powłoka ta jest wysokiej jakości, odporna na działanie czynników zewnętrznych i charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie.
Jak polerować lakier samochodowy?
Pierwszą i najważniejszą zasadą jest nałożenie emalii na przygotowaną powierzchnię w trzech warstwach. Pierwsza warstwa pełni rolę podkładu należy ją nakładać szczególnie ostrożnie. Druga warstwa jest główną i jest nakładana najgęściej. Ostatnia warstwa ma utrwalić odcień. Należy uważać, aby farba nie kapała, ponieważ usunięcie zacieków będzie dość trudne. Wymaga to pozostawienia każdej warstwy do wyschnięcia przez co najmniej 5-10 minut.
Emalia akrylowa na samochodzie nie wymaga lakierowania, co odróżnia ją od tradycyjnych lakierów samochodowych, a jednocześnie dopuszcza się stosowanie lakieru w celu nadania głębi koloru i zwiększenia trwałości powłoki. Lakier nakłada się dopiero po pokryciu auta emalią i dokładnym wysuszeniu. Przed nałożeniem lakieru przeszlifuj powierzchnię roboczą papierem ściernym.
Polerowanie samochodu pomaga pozbyć się wszelkiego rodzaju wad w procesie aplikacji. Polerowanie stosuje się co najmniej 24 godziny po pomalowaniu pojazdu. Pozwoli to na maksymalne wyschnięcie i utwardzenie farby.
Proces polerowania należy rozpocząć od użycia papieru ściernego o stopniu ścierności P2000. Niektórzy rzemieślnicy używają P1500, ale taki papier w niewprawnych rękach może prowadzić do ocierania ostrych krawędzi. Użycie papieru ściernego jest niezbędne do pozbycia się zjawiska, zwanego też „efektem skórki pomarańczy”. Czasami ten efekt pojawia się z powodu gęsto rozcieńczonej farby. Przed użyciem papieru ściernego należy namoczyć go w wodzie, aby zmiękczyć ścierniwo, aż papier zacznie się zwijać.
Konieczne jest polerowanie powierzchni roboczej ruchem okrężnym; Palce trzymające papier należy trzymać pod kątem 90 stopni do kierunku jazdy. Powierzchnia robocza musi być regularnie nawilżana. Powierzchnia powinna być lakierowana, aż stanie się matowa i gładka w dotyku.
Po odpowiednim wypolerowaniu lakieru papierem ściernym oczyść powierzchnię samochodu z kurzu. Na tym etapie do pracy potrzebna jest pasta polerująca taka jak Zvizzer One Polish. Test z wykorzystaniem m.in tego produktu znajdziesz na https://detailingobsessed.pl/produkty/gbhl/reczne-polerowanie-czy-ma-to-sens-test-zvizzer-one-polish.html
Następnie weź zwilżoną wodą tarczę polerską, wyciśnij ją, nałóż pastę i rozpocznij polerowanie. Nie naciskaj. Powierzchnię należy polerować równomiernie, zwracając szczególną uwagę na ostre krawędzie. Po zakończeniu zabiegu czyścimy resztki pasty i przystępujemy do kolejnego etapu.
Podczas polerowania należy zacząć od niskich obrotów maszyny, aby nie rozpryskiwać pasty. W ostrych narożnikach trzeba uważać, ponieważ można nie tylko zetrzeć farbę, ale także uszkodzić powierzchnie. Ponadto należy zachować szczególną ostrożność podczas polerowania metalu w pobliżu części plastikowych (wypraski, uszczelki itp.). Jeśli je zahaczysz (szybki obrót rozgrzanego koła z pastą ścierną prowadzi do stopienia górnej warstwy plastiku), mogą pozostać ślady, które będą bardzo trudne do usunięcia, a nawet niemożliwe.
W drugim etapie używamy pasty drobnoziarnistej. W rzeczywistości ten etap przebiega podobnie jak pierwsze polerowanie. Różnice polegają jedynie na ilości użytego środka, gdzie ścierniwo ma drobniejszą strukturę tarczy polerskiej. Ten etap pozwala wyrównać błędy popełnione w poprzednim procesie. Pod koniec tego etapu na powierzchni samochodu powinien pojawić się połysk.
W przypadku delikatnej pasty polerskiej zadbaj o to, aby powierzchnia była odpowiednio czysta i nawilżona. Procedura jest prosta – nakładamy lakier na kółko i zabieramy się do pracy. Do procedury nie należy podchodzić ze szczególną gorliwością. Aby uniknąć śladów polerowania, co jakiś czas lekko podnieś maszynę. Zastosowanie tej pasty nadaje lakierowi głębokiego połysku i zwiększa jego właściwości ochronne.
Ostatni etap jest konieczny gdy na powierzchni samochodu pozostają okrągłe ślady, co jest szczególnie widoczne na ciemnych powierzchniach. W takiej sytuacji będziesz potrzebować specjalnej procedury mycia, aby usunąć wymienione powyżej ślady. Może to być kolejna pasta, którą nakłada się na powierzchnię i wciera suchą szmatką. Ponadto istnieje aspekt, o którym wiele osób zapomina, ale prowadzi to do smutnych konsekwencji. Dotyczy to zwłaszcza polerowania dachu i maski. Polerkę należy trzymać obiema rękami. W tym czasie wielu zapomina o przewodzie zasilającym, który ślizga się po drzwiach lub błotnikach i je rysuje. Aby tego uniknąć, musisz wcześniej zarzucić sznurek przez ramię lub poprosić kogoś, aby go przytrzymał. Warto też zauważyć, że przynajmniej pierwsze polerowanie, należy wykonać.