Jak działa system recyrkulacji spalin w samochodzie i co wiąże się z ewentualnym zaślepieniem zaworu EGR? Według wielu to układ, który w dużym stopniu podcina skrzydła silnikowi spalinowemu. Ale czy tylko w mocy i osiągach tkwi sekret zaworu EGR? Czy jego zaślepienie ma faktycznie sens? Sprawdźmy…

Podstawowe pytanie brzmi czy zawór EGR może zostać odcięty bez konsekwencji? Dlaczego tak często decydujemy się na zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin i jakie ma to skutki dla jednostki napędowej? No i najważniejsze dlaczego kierowcy nie wymieniają zaworu EGR na nowy a próbują się go pozbyć z układu dolotowego?

Dlaczego kierowcy decydują się zaślepić zawór EGR?

Kierowca, który odkrywa ze samochód stracił na mocy, szarpie podczas przyspieszania i przede wszystkim dymi na kilometr, zawsze zwala winę na zawór EGR. Wówczas to wtedy zapada decyzja, ze czas go zaślepić. Zaślepianie jest de facto formą oszczędności, bo za nowy zawór EGR przyjdzie kierowcy zapłacić nawet od 400 do 900 złotych. Koszt wykonania zaślepienia i czyszczenia zaworu EGR u mechanika, to z kolei wydatek poniżej 200 zł.

Dlaczego dochodzi do awarii zaworu EGR?

Powodem usterek zaworu EGR jest nadmierne osadzanie się nagaru we wnętrzu zaworu, co skutkuje zwiększeniem oporów podczas jego pracy. Zawór nie reaguje wówczas tak szybko na naciśnięcie gazu. Na szczęście w takim przypadku wystarczy wyczyścić zawór i wymienić uszczelki, by odzyskać pierwotne parametry układu. Wielu kierowców zamiast wyczyścić zawór decyduje się jednak na zaślepienie zaworu EGR „asekuracyjnie”.

Dlaczego świeci się lampka Check Engine po zaślepieniu EGR?

Niestety rzadko zdarza się, że zaślepienie zaworu EGR obchodzi się bez żadnych konsekwencji. Dane odbiegają po zaślepieniu zaworu EGR od norm, bo ilość powietrza niezbędnego do uzyskania prawidłowej spalanki jest zbyt duża. Na tablicy zapala się wówczas kontrolka Check Engine. Błędu nie można skasować a jedynym wyjściem jest w zasadzie ingerencja programowa w sterownik i próba oszukania systemu.

Dlaczego wymiana zaworu EGR to najlepszy pomysł?

Zawór EGR wytrzymuje nawet 150 tys. km przebiegu. Jego wymiana ma więc miejsce zaledwie raz w całym okresie eksploatacji. Warto dołożyć więc te kilkaset złotych i cieszyć się prawidłowym działaniem silnika oraz układu recyrkulacji spalin. Podczas wymiany pamiętajmy jednak, by wybrać dobrej jakości zamiennik. Co do prawidłowego doboru zaworu EGR do naszego auta, to nie powinno to stanowić problemu w dobie Internetu:

Podczas wymiany zaworu EGR zaleca się wybieranie najlepszej jakości zamienników, od renomowanych marek takich jak m.in. Delphi, Hella czy Pierburg. Pozwoli to układowi odzyskać pierwotne cechy a kierowcy cieszyć się z bezproblemowej jazdy. By wybrać zawór EGR w iParts.pl  nie musicie znać się na motoryzacji. Pomożemy Wam dobrać odpowiedni zamiennik – tłumaczy specjalista sklepu motoryzacyjnego iParts.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here